هنرمندان از بیداری اسلامی غافل نشوند/ نباید فرهنگ غربی را ترویج کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مومنی، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز در جشنواره کاریکاتور وال استریت که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد گفت:اتفاقاتی نظیر جنبش وال استریت در چند صد سال گذشته بوجود آمده است، اما متاسفانه دنیای روشنفکری بیمار درکشور ما به آن بی اعتنایی های زیادی کرده است.

وی افزود: از نشانه های روشنفکری بیمار این است مواردی که با عقایدشان جور در نمی آید و یا آن را قبول ندارند، بی اعتنایی می کنند همانند وجود انقلاب اسلامی که متاسفانه روشفکران به آن نپرداختند؛ چراکه با تحلیل های آنها جور درنمی آید.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه افول امپراطوری آمریکا فراتر از فرهنگ و تمدن غرب مورد توجه پژوهشگران بوده است، گفت: براساس پژوهش ها تمدن شناسان از ۸۰ سال قبل، پیش بینی می کردند که فرهنگ و تمدن غرب سقوط خواهد کرد.

مومنی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به افول و سقوط آمریکا سرعت بخشیده است، بیان کرد: چندین دهه قبل رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان خارجی دهه فجر تاکید کردند که دیر یا زود آمریکا به برکت انقلاب اسلامی سقوط خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا و فرهنگ غربی که امروز وجود دارد برگرفته از افکار فیلسوفان است و افرادی که می توانند نظرات آنها را به میان مردم بیاورند، هنرمندان هستند.

رئیس حوزه هنری با اشاره به اینکه آمریکایی ها همواره در فیلم ها به دنبال تبلیغ نوعی از سبک زندگی مبتنی بر نیازهای نفسانی هستند، یادآور شد: مشخصه اصلی این فیلم ها اسراف، شهوت پرستی، تکیه بر موفقیت های دنیوی، دوری از سوال های اساسی و ترویج غفلت، عدم توجه به مسائل اخلاقی و همه چیزهایی که انسان را از آنچه باید باشد دور می کند است، که البته این موارد خیلی دوام نمی آورد و روزی انسان از خواب برمی‌خیزد.

مومنی خطاب به هنرمندان کشور تصریح کرد: فکر می کنم هنرمندان نباید همانند غفلت از تحولات انقلاب اسلامی از بیداری اسلامی در منطقه غافل شوند. خوشبختانه هنرمندان متعهدی در کشور وجود دارند که به دنبال ترویج فرهنگ بیداری اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه به برکت حضور همین هنرمندان متعهد در آستانه رسیدن به مکتب هنر انقلاب اسلامی هستیم، گفت: در شرایط فعلی که بانگ رسوایی فرهنگ غربی به صدا درآمده، نباید در کشورمان فرهنگ غربی را ترویج کنیم و ترویج سبک زندگی غربی برازنده فیلم ها و محصولات هنری ما نیست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.