هنرمندان ایران و چین فیلم‌های مشترک بسازند

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به چین، رامین مهمان‌پرست عصر امروز جمعه ۱۳ مرداد ماه از گروه رسانه‌ای SMG شانگهای و شبکه انگلیسی‌زبان ICS بازدید کرده و در جریان این بازدید، دیداری هم با خانم لی رونگ معاون STV در امور اخبار و آقای سون ویی مدیر اجرایی ICS داشت.

لی رونگ در ابتدای این مراسم با ارائه گزارشی از وضعیت رسانه‌اش گفت: سیاست ما این است که برای تهیه اخبار مناطق مختلف جهان به محل وقوع خبر گزارشگر ارسال کنیم مثلا در مورد تحولات در لیبی سه گروه خبری به مدت ۷ ماه در لیبی حضور داشت و درباره مسائل ایران نیز آمادگی داریم که خبرنگارانمان را به این کشور اعزام کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز گفت: در حال حاضر تحولات در منطقه خاورمیانه به گونه‌ای پیش می‌رود که اخبار و اطلاعات بیشتری به واسطه آن ایجاد می‌شود و در چنین شرایطی نیاز هست که رسانه‌ها نیز خبرهای دقیق‌تری منتشر کنند و به هم دلیل از پیشنهاد حضور خبرنگارانتان در کشورمان استقبال می‌کنیم. در ایران نیز شبکه انگلیسی‌زبان press tv علاقمند به ایجاد دفتر در چین است.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر شبکه عربی‌زبان العالم و یک شبکه اسپانیولی زبان را نیز داریم و در آینده قرارست شبکه‌های روسی و فرانسوی نیز افتتاح شود.ما در حوزه فیلم و سریال و انیمیشن خیلی فعال هستیم و آمادگی کارهای مشترک در زمینه مستند، برنامه‌های سرگرمی، فیلم سینمایی و … را داریم. ما همچنین پیشنهاد داریم که یک پیش‌نویس همکاری رسانه‌ای تنظیم شود و از شما هم دعوت می‌کنیم که به ایران بیایید و در طول آن سفر یا بعد از آن قرارداد همکاری امضا کنیم.

در همین زمینه لی رونگ نیز گفت: اگر همکاری‌ها گام به گام پیش برود نتیجه‌بخش‌تر است؛ بدین شکل که ابتدا تبادل خبر داشته باشیم و سپس بتوانیم خبرنگاران خود را به دو کشور اعزام می‌کنیم. همچنین ما انتظار داریم که خبرنگارانمان بتوانند مجوزهای لازم برای تهیه خبر و فیلم در ایران را به دست آوردند همچنین در زمینه تبادل ابزار کار نیز خواسته‌های مشترکی خواهیم دشات.

سون ویی دیگر مدیر رسانه ای حاضر در مراسم اشاره کرد: ما خیلی علاقمند به ساخت مستندهای هنری از ایران هستیم تا مردم کشورمان و حتی خارجی های مقیم چین بتوانند شناخت بهتری از ایران به دست آورند.

مهمان‌پرست در پایان ایت نشست بیان کرد: شما می‌توانید از طریق ایران خبرهای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی را نیز بهتر پوشش دهید. ما آمادگی ساخت فیلم مشترک بین دو کشور را هم داریم. مستندی که اشاره کردید هم می‌تواند با موضوع جاده ابریشم به عنوان جاده اقتصادی سال‌های دور که این روزها در حال احیا شدن است، نیز ساخته شود. ایران در تولید انیمیشن نیز تجربیات و محصولات خوبی دارد که می‌تواند در کشور شما نیز به نمایش درآید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.