هنرمندان برای فرهنگ سازی تحقق شعار سال باید بیشتر تلاش کنند

۸فروردین ۱۳،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمان تصریح کرد : هر موفقیت و پیشرفتی در ایران دل های بسیاری را در جهان شاد و بدخواهان نظام اسلامی ایران را در رسیدن به اهداف خود نا امید می کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اداره کل ارشاد استان کرمان ، ” سید محمد حسینی” روز شنبه در حاشیه بهره برداری از سالن چند منظوره امام رضا (ع) شهرستان راور در استان کرمان افزود: چشم های بسیاری به ایران دوخته شده و مردم ما همیشه ثابت کرده اند در شرایط مختلف و سخت همواره از انقلاب و نظام خود فاصله نگرفته اند.

وی تصریح کرد: تحریم های اقتصادی در سال های اخیر گسترده تر و فشارهای دشمنان به سبب عصبانیت بیشتر شده تا با هر ترفندی و ایجاد ترس بین مردم، آنها را از انقلاب و نظام ناراضی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام “حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” اشاره و اظهار داشت: هدف را رهبری مشخص کرده و رسالت و ماموریت را نیز بر عهده همگان گذاشته اند که در این راستا هنرمندان برای فرهنگ سازی تحقق شعار سال باید بیشتر تلاش کنند.

حسینی تاکید کرد: همه باید در سال جاری با روحیه انقلابی، با نشاط و شادابی در صحنه انتخابات و همچنین حوزه اقتصادی فعالانه حضور داشته باشیم تا بتوانیم سختی ها را به خوبی پشت سر بگذاریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توسعه اقتصادی در زمینه صادرات و کاهش واردات را در دوران اعمال تحریم های شدید در کشور شاهد بوده ایم و اگرچه این تحریم ها در کوتاه مدت فشارهایی را بر ما وارد می کند اما در نهایت به سود استقلال و پیشرفت کشور خواهد بود. 

عضو کابینه دولت دهم  تاکید کرد: بی شک حضور باشکوه مردم در انتخابات دشمنان را از تاثیر تحریم ها ناامید می کند و ناکارآمدی شگردهای خود را به خوبی خواهند دید.

به گفته وی هنرمندان در این برهه از زمان مانند دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با هنرنمایی خود در خدمت مردم و انقلاب و علیه استبداد و ظلم و ستم باشند، زیرا هنری که در آن مسوولیت و تعهد نباشد، در واقع بی هنری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: هنر باید گره گشا و ارتقا دهنده فکر، بینش و انگیزه باشد تا تاثیرگذاری و ماندگاری خود را حفظ کند.

حسینی ادامه داد: هنرمند باید با درک شرایط، نیازها و امکانات جامعه خود اثری هنری را خلق کند تا بوسیله آن پیامی تازه را مستقیم یا غیر مستقیم به مخاطبان انتقال دهد.

وی با تاکید بر اینکه رسالت هنر، تنها سرگرمی، تفنن و طنز نیست، گفت: این موارد نیز باید وجود داشته باشند، همانگونه که رهبر انقلاب بر وجود آنها تاکید دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: دنیای غرب از همه جاذبه ها و با ابزار مختلف هنر برای مجذوب کردن اشخاص استفاده می کند، در حالی که اگر ما بتوانیم حقیقت را که برخاسته از فطرت پاک آدمی است با هنر به جهانیان ارایه دهیم، حتی هنرمندان هالیوود نیز در برابر هنر ما سر تعظیم فرود می آورند.

حسینی اظهار داشت: مردم ما نشان داده اند که از اثر هنری پرمحتوا و پر جاذبه استفاده و استقبال می کنند و هنرمندان ما باید آثاری را با استفاده از فرهنگ غنی داخلی ایجاد کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه فرهنگ و هنر رو به پیشرفت است، خاطرنشان کرد: آموزش، تجربیات، خلاقیت و ابتکار بویژه بین جوانان به فراوانی یافت می گردد اما از همه گروه های هنری در سراسر کشور انتظار داریم که برای مستقل شدن خود تلاش کنند.

حسینی گفت: ما مانع فعالیت بخش خصوصی در فرهنگ و هنر نیستیم و پیگیری خود را برای جذب حمایت های مالی دولت نیز ادامه می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود بعضی کمبود اعتبارات در سال قبل سعی کردیم به گونه ای عمل شود که به برنامه های فرهنگی و هنری لطمه ای وارد نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری شرایط بهتری را پیش رو داشته باشیم و همه برنامه های فرهنگی و هنری درنظر گرفته شده بدون هیچ کم و کاستی در موعد مقرر خودش برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از دست اندرکاران اجرای طرح فرهنگی و هنری در شهرستان راور و حمایت های استاندار کرمان و سایر مسوولان از بخش فرهنگ و هنر قدردانی کرد.

حسینی در خاتمه یاد و خاطره شهید توکلی، اولین شهید راور در دوران انقلاب اسلامی را نیز گرامی داشت و گفت: این شهید بزرگوار با هنرنمایی خود نمایشی را با همان امکانات اندک اجرا کرد که همین هنر او منجر به شهادتش شد و جان خود را تقدیم انقلاب کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در چند برنامه فرهنگی و هنری به استان کرمان سفر کرده است. دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر استان، تجلیل از فعالان قرآنی استان، تجلیل از نخبگان و نام آوران استان کرمان از جمله برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی به استان کرمان است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.