هنرمندان تئاتر کشور به انجام تعهدات اجتماعی خود پایبندند

‘وحید لک’ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: به محض وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، هنرمندان تئاتر تلاش داشتند تا به هر نحوی به کمک بازماندگان این اتفاق بشتابند.

وی ادامه داد: از این رو اعزام دو گروه نمایشی در قالب کانون ‘تئاتر سیار’ نخستین اقدام هنرمندان نمایش به مناطق زلزله زده بود تا با اجرای آثار متنوع، سهمی در بازیابی روحیه آسیب دیدگان این حادثه داشته باشند که با استقبال چشمگیر مردم این مناطق روبرو شد.

مدیر امور شهرستان های مرکز هنرهای نمایشی، به اعزام کمک های مادی خانواده تئاتر و همچنین حضور متعدد گروه نمایشی از استان های قزوین، اردبیل، آذربایجان غربی و زنجان در کنار زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: این اتحاد فقط در بین خانواده تئاتر کشور قابل رصد نیست بلکه بازتابی از روحیه اتحاد و نوع دوستی جاری در میان ایرانیان است.

وی ادامه داد: نصب تلویزیون های سیار و پخش برنامه های سرگرم کننده، بویژه برای کودکان و نوجوان در زمان هایی که کامیون ‘تئاتر سیار’ برنامه اجرای تئاتر ندارد از دیگر اقدامات فرهنگی بود که در دستور کار انجمن هنرهای نمایشی، مرکز هنرهای نمایشی و همچنین امور شهرستان های این مرکز قرار گرفت تا سهمی کوچک در بازیابی روحیه بازماندگان این حادثه دلخراش داشته باشیم.

لک، اجرای نمایش ها به زبان آذری را از دیگر برنامه های هنرمندان دانست و گفت: زبان یکی از مهمترین معیارهای برقراری ارتباط است و به همین جهت در انتخاب دو گروه نمایشی برای اجرا در ‘تئاتر سیار’، از هنرمندان آذری زبان استفاده کردیم تا بیشترین نوع همراهی و تاثیرگذاری را بر مخاطبان این آثار در شهرستان های زلزله زده آذربایجان شرقی داشته باشیم.

فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۲۷۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.