هنرمندان جوان کاشانی درجشنواره ملی موسیقی مقاومت درخشیدند

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، چهارمین جشنواره موسیقی مقاومت شامگاه جمعه با تجلیل از پیشکسوتان موسیقی و شعر و معرفی برگزیدگان در کرمانشاه به کار خود پایان داد.

در این آیین که علاوه بر معاون اموری هنری وزارت ارشاد، تعداد دیگری از مسوولان وزارتخانه و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند، سه گروه موسیقی در بخش سنتی و سه گروه نیز در بخش محلی عناوین برتر را از آن خود کردند.

گروه های خیام از کرمانشاه، ردیف از کاشان و بیداد از کرمانشاه به ترتیب رتبه های اول تا سوم بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

در این بخش جایزه بهترین آهنگساز به ˈسامان یزدانی پورˈ (سرپرست گروه بیدل) از کرمانشاه و بهترین خواننده به طور مشترک به ˈرضا ریزه وندیˈ (سرپرست گروه آزاد) از کرمانشاه و ˈدانیال معمارنژادˈ (سرپرست گروه ردیف) از کاشان تعلق گرفت.

در بخش گروه نوازی موسیقی نواحی نیز رتبه های اول تا سوم به طور مشترک و به ترتیب به گروه های مقام چیلر از بندر ترکمن و آنامیس از میناب، عاشق های نه نه ققلواز تهران، گلشن از کاشمر و نینوا از سوسنگرد و مولانا – بیدل دهلوی از تربت جام اعطا شد.

همچنین در این آیین از اساتید ˈاحمد عزیزیˈ ، ˈحسین اسرافیلیˈ و زنده یاد ˈمهرداد اوستاˈ سه شاعر برجسته انقلاب و دفاع مقدس و ˈمهدی نظریˈ خواننده نوجوان دوران دفاع مقدس با اهدا لوح سپاس و تندیس جشنواره تجلیل شد.

دو آهنگساز بنام کشورمان ˈکامبیز روشن روانˈ و ˈمجید انتظامیˈ و مداح اهل بیت در دوران دفاع مقدس حاج ˈمحسن طاهریˈ از دیگری هنرمندانی بودند که در این آیین با ذکر نام از آنان تجلیل شد.

چهارمین جشنواره ملی موسیقی مقاومت از ۲۷ تا ۳۱ شهریور ماه ۹۱ با حضور ۱۲ گروه موسیقی از سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرده بود.

۱۷۲۴/

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.