هنرمندان حوزه ای به موزه می‌روند

۲۰فروردین۱۳،

نمایشگاه آثارهنرمندان حوزه هنری از اوایل خردادماه و پس از پایان نمایشگاه ۶۰ سالگی هنرستان هنرهای زیبا در موزه هنرهای معاصر برپا خواهد شد.

احسان آقایی سرپرست موزه هنرهای معاصرایران درگفت وگو با خبرنگارتجسمی هنرآنلاین با تایید برپایی نمایشگاه آثارهنرمندان حوزه هنری در موزه هنرهای معاصرگفت: حوزه هنری هر دو سال یک بار نمایشگاهی از آثار هنرمندانی که با بخش تجسمی این مجموعه همکاری می کنند؛ برپا می کند و در خردادماه نیز قراراست که تمام فضای نمایشگاهی موزه هنرهای معاصر دراختیار این نمایشگاه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به این که موزه هنرهای معاصرایران در سطح بین الملی از جایگاه ویژه ای برخورداراست؛ برای حفظ شان موزه قرار شده است که پیش از برپایی نمایشگاه، تمام آثاراین مجموعه مورد بررسی شورای ارزشیبابی موزه قرار گیرد و اگر بخشی از این آثار در شان فضای نمایشگاهی موزه نباشد بی شک کنار گذاشته خواهند و دراین صورت تمام فضای نمایشگاهی موزه دراختیار این نمایشگاه گذاشته نمی شود و تنها چند گالری برای این نمایشگاه اختصاص داده خواهد شد.

آقایی در ادامه یادآور شد: البته در چهار سالی که من سرپرستی موزه هنرهای معاصر ایران را برعهده دارم حوزه هنری نمایشگاهی در موزه هنرهای معاصر برپا نکرده است؛ اما دربرپایی یک نمایشگاه با موزه هنرهای معاصر همکاری داشته است که آثار این بخش قابل تامل و ارزشمند بوده اند.

به گفته آقایی؛ آثاری که در این نمایشگاه به نمایش در خواهند آمد در سه سال اخیر خلق شده اند.
واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری از اولین روزهای شکل‌گیری این نهاد هنری در یک حرکت خودجوش با شور و اشتیاق داخلی هنرمندان متعهد مسلمان در انعکاس ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت. هنرمندان متعهد گردهم آمدند و با تفکری که سرچشمه گرفته از برکات حضور رهبری امام خمینی (ره) بود اولین گام‌ها را در زمینه هنرهای تجسمی این انقلاب برداشتند.
انتهای پیام/
۳۲/۳۱
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.