هنرمندان در تجلی بصیرت مهمتر از آثارشان می باشند/ تلاش برای کار پایه‌ای تا پایان دولت دهم

۰۸خردادماه،

شاه‌آبادی در نشست تخصصی تجلی بصیرت:

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کلیدی‌ترین ویژگی سومین یادوآره تجلی بصیرت این است که شناخت و معرفی هنرمندان در درجه اول اهمیت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، صبح امروز چهارشنبه ۸ خرداد اولین نشست تخصصی سومین یادواره تجلی بصیرت در تالار وحدت، با حضور حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران معاونت هنری و مدیران کل اداره های ارشاد اسلامی استان های مختلف، برگزار شد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم به تبیین رویکردهای سومین یادواره تجلی بصیرت پرداخت، شاه‌آبادی در این باره گفت: یادوآره تجلی بصیرت در دو سال قبل به موضوع فتنه پرداخته ولی امروز براساس وضعیت جامعه می تواند به موضوع هایی بپردازد که در دامنه اعتقادی جامعه ما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا در پایان دولت دهم در عرصه تجلی بصیرت کاری پایه ای انجام داده باشیم و از نظر محتوایی به نقطه مشخصی برسیم. در واقع کلیدی ترین حرکت ما در تجلی بصیرت هنرمندان می باشند و اثر هنری در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یادواره تجلی بصیرت بیش از هر چیزی سعی می کند تا با کمک استان های سراسر کشور هنرمندان متعهد را معرفی کند. ما به این نکته واقف هستیم که برگزاری یادوآره هزینه هاب بسیاری دارد، در حالی که ما برای برگزاری این یادواره با محدودیت های مالی روبه رو هستیم.

وی افزود: هنرمندانی که قصد دارند در تجلی بصیرت شرکت کنند باید به خلق اثر هنری بپردازند. در سال های قبل موضوعی چون فتنه را در تجلی بصیرت مطرح کردیم که هنرمندان برای پرداختن به این موضوع دست به خلاقیت زدند و آثار خوبی به یادواره رسید.

شاه آبادی با اشاره به حضور و همکاری نهادهایی چون؛ حوزه هنری، بسیج هنرمندان و کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: اگر نمایندگی های این نهادها در استان های کشور همکاری خوبی با اداره های کل ارشادهای استان داشته باشند، در نهایت می توانیم بانک اطلاعاتی بزرگی از هنرمندان متعهد را داشته باشیم.

معاون هنری وزیر با اشاره به ماه های پایانی دولت دهم اظهار کرد: ما در طول این سه سال برنامه های بسیاری داشتیم و تلاش کردیم مسائل بسیاری را اصلاح کنیم. خوشبختانه تا کنون نیز موفق بوده ایم و یادواره تجلی بصیرت نیز یکی از موارد ادامه دادن همین مسیر است.

وی در پایان دربارهٔ دو مرحله ای برگزار شدن یادواره گفت: من همواره بر این نکته تاکید داشته ام که جشنواره ها و اتفاقهای هنری به صورت دو مرحله ای برگزار شود. این بار نیز تلاش می کنیم تا در رشته هایی که امکان پذیر است یادواره را به صورت دو مرحله ای؛ به گونه ای که مشاورینی در زمان خلق اثر به هنرمند مشاوره بدهند، برگزار کنیم.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.