هنرمندان در صف اول کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان

حمید فرخ‌نژاد و حامد بهداد با حضور در پایگاه انتقال خون استان تهران، خون خود را به آسیب‌دیدگان زلزله استان آذربایجان شرقی اهدا کردند. بازیگران و عوامل مجموعه «قلب یخی» نیز با ارسال یک پیام کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی ارسال کردند.

گروه فرهنگ و هنر- در روزهای ماتم‌زده بعد از زلزله‌ای که در شمال غرب کشور، جان هموطنان آذری‌مان را گرفت غیر از کمک‌های انفرادی مردم، از هر طیف و صنفی نیز، انسان‌ترینشان برخواسته و با هر توانی به کمک شتافته‌اند. ورزشی‌ها انصافا در صف مقدم بودند. علی دایی که ساعاتی بعد از حادثه در زمانی که تلویزیون ملی هنوز از ماجرا باخبر نشده بود و هلال احمر هنوز در حال جمع‌اوری نیروهایش بود در محل حاضر شده و به زلزله‌زدگان در حد وسع خود رسیدگی کرده بود. کریم باقری همین دیروز با کیسه‌ای به بازار تبریز رفته و پول‌ برای مردم حادثه دیده جمع کرده بود. عادل فردوسی پور با نودش باری که باید بر دوش  صدا وسیما می‌بود را یک تنه برداشت و کمی تیغ شمشیر مخالفان اطلاع رسانی صدا و سیما را کند کرد.باشگاه صبا هم به رسم همدردی و کمک به نیازمندان، درآمد حاصل از فروش بلیت‌های دیدار صبا و فجر را به زلزله زدگان اختصاص می‌دهد.

به گزارش قانون، از ورزشی‌ها که بگذریم هنرمندان و سینماگران هم در درجه دوم سهم زیادی را در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و حضور در روستاهای زلزله زده داشتند. حمید فرخ‌نژاد و حامد بهداد با حضور در پایگاه انتقال خون استان تهران، خون خود را به آسیب‌دیدگان زلزله استان آذربایجان شرقی اهدا کردند. بازیگران و عوامل مجموعه «قلب یخی» نیز با ارسال یک پیام کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی ارسال کردند. مهتاب کرامتی بازیگر سینما و سفیر حسن نیت یونیسف ایران نیز آمادگی برای کمک به هر نحو ممکن به مردم زلزله‌زده را اعلام کرد و افزود: «دفتر یونیسف در ایران ضمن تماس با دولت جمهوری اسلامی آمادگی و تعهد خود را برای ارائه هرگونه کمک ابراز کرده است. من نیز حاضرم هر قدمی لازم باشد برای کمک به زنان و کودکان آسیب دیده از زلزله بردارم.»
ستاد کمک‌رسانی سینماگران هم یکی از مهم‌ترین ستادهای مردم‌نهادی بوده که در طی روزهای پس از حادثه به همت رضا کیانیان، مجید مجیدی، کمال تبریزی، مهدی فخیم‌زاده، رویا تیموریان، پرویز پرستویی، محمدمهدی عسکرپور، رضا میرکریمی، حسن پورشیرازی ،‌همایون اسعدیان، نگار جواهریان، فاطمه معتمدآریا، فرهاد توحیدی، مسعود رایگان، حامد بهداد تشکیل شده است. این ستاد طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ با حضور در مقابل سینما «آزادی» کمک‌های نقدی هم وطنان را دریافت خواهند کرد و بنا بر اعلام هنرمندان اعضای این ستاد، پرویز پرستویی، کمال تبریزی و رضا میرکریمی، کمک‌های جمع‌آوری شده هفته آینده طی سفر هنرمندان به مناطق حادثه دیده اهدا خواهد شد.
ایسنا نوشت که در روز اول حضور سینماگران در مقابل سینما آزادی برای جمع‌آوری کمک‌های مردم به زلزله‌زدگان نزدیک به ۶۰ میلیون جمع‌آوری شد و تا ۱۲ شب مردم به پای صندوق‌ها می‌آمدند و کمک‌های نقدی‌شان را اهدا می‌کردند.
در دومین روز کمک‌رسانی سینماگران به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی، امروز جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۴ هنرمندان در مقابل سینما آزادی کمک‌های نقدی مردم را جمع‌آوری می‌کنند.
قرار است طی روزهای آینده جمعی از هنرمندان با حضور در مناطق زلزله‌زده وسائل مورد نیاز آسیب‌دیدگان را فراهم کنند و در اختیارشان قرار دهند.

صنف دیگری که در این رزوهای سخت همت کرده است انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است که آن‌ها هم از روز ۲۸ مرداد اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی اهالی قلم برای اهدا به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی می‌کند. در همین راستا این انجمن در فراخوانی از تمام نویسندگان و اهالی قلم  و نیز تمام شخصیت‌ها و گروه‌های مرتبط و آشنا با این انجمن و نیز سایر اقشار جامعه خواسته است تا هدایای نقدی و غیرنقدی خود را از روز شنبه ۲۸ مرداد به محل انجمن آورده و یا مبالغ نقدی خود را به شماره حساب سیبا به شماره ۰۱۰۶۳۶۲۹۳۵۰۰۴ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۲۴۲۳۹۷۴۴ به نام محسین هجری (دبیر انجمن) واریز کنند.

در بین تئاتری‌ها کمک‌ها شکل دیگری دارد. گروه‌های اجرایی در چند مورد درآمد حاصل از اجرای نمایش‌های خود را به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اختصاص دادند. برای نمونه گروه اجرایی نمایش ” شیوه صحیح استفاده از دستگاه ” درآمد حاصل از فروش بلیت روز پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه خود را  به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی اختصاص خواهد داد.
همچنین به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با همکاری گروه اجرایی دو نمایش «روزی روزگاری پامنار» به کارگردانی امیر حسین دوانی و « گل سرخ» به کارگردانی محسن رنجبر درآمد حاصل از فروش بلیت این دو نمایش در آخرین روز اجرا را برای کمک به هموطنان آذری اختصاص خواهد داد.
به گفته مدیر اجرایی جشنواره فیلم کودک نیز این جشنواره در حد بضاعت خود از کودکان زلزله‌زده آذربایجان شرقی حمایت خواهد کرد.

 


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.