هنرمندان و مدیران ضرب آهنگ سریع زمانه را به دست آوردند

۱۲م دیماه ،

جمشید مرادیان در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

جمشید مرادیان؛ مجسمه ساز معتقد است، شهر جایی نیست که یک مجسمه ۴۰ سال یک جا بماند مگر مجسمه‌هایی مثل فردوسی و هنرمندان و مدیران باید ضرب آهنگ سریع زمانه را به دست آوردند.

جمشید مرادیان؛ هنرمند مجسمه ساز در گفت و گو با خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین دربارهٔ دوسالانه مجسمه‌های شهری گفت: طی بازدیدی که از نمایشگاه دوسالانه مجسمه‌های شهری داشتم به طور کلی این حرکت را مثبت می‌بینم اما با توجه به اینکه در این زمینه در ابتدای راه هستیم این کار باید مرتب تکرار شود. به طور کلی حضور این نمایشگاه‌ها بسیار بهتر از عدمشان است.

این هنرمند گفت: نقطه قوت این نمایشگاه نفس برگزاری آن است و نقطه ضعفش بیشتر به این بر می‌گردد که تا به حال بسیار از این نمایشگاه‌ها برگزار نکردیم. نکته ای که در این نمایشگاه وجود داشت این بود که هرکاری که عرضه شده بود از طرف برگزار کنندگان پذیرفته شده است. به هر حال این ظرفیت مجسمه‌سازی ماست.

مرادیان با تاکید بر اینکه برگزار دوسالانه‌های مجسمه‌های شهری و نصب این مجسمه‌ها در شهر سبب تلطیف روح شهر می‌شود اظهار کرد: نباید در برگزاری دوسالانه‌ها و سمپوزیوم‌ها احساس کنیم که سرمایه‌هایمان را هدر می‌دهیم. وقتی مردم چشمشان به دیدن آثار هنری در شهر عادت کند این موضوع سبب تلطیف روح می‌شود و مطمئن باشید از پورسانت‌هایی که صرف داروهای قلبی و آرامش بخش می‌شود بسیار موثرتر است.

او در این باره ادامه داد: قانونی وجود دارد که می‌گوید کسانی خوب بازی می‌کنند که بسیار بازی می‌کنند. وقتی چنین نمایشگاه‌هایی مدام تکرار شود و به مرور نقاط ضعفش شناخته و برطرف شود فضایی به وجود می‌آید که در قالب آن مجسمه‌هایی متناسب با فضای شهری ساخته شود و البته این باور هم به مرور به وجود می‌آید که در وضعیت کنونی ساخت و جایگزینی کارهای بادوام مطرح نیست.

مرادیان گفت: شهر جایی است که تغییر را دوست دارد و هنرمندان و مدیران باید ضرب آهنگ سریع زمانه را به دست آوردند و یاد بگیرند پیش از اینکه المان‌ها و آثار هنری در شهر به آلودگی بصری تبدیل شوند آن‎ها را تغییر داد. بودلر می‌گوید«شهر جایی است که چشم بر گوش پیشی می‌گیرد.» دیگر زمان آن قبل که مجسمه‎ای برای ۴۰ سال در یک مکان قرار بگیرد مگر مجسمه‌های خاصی مانند مجسمه فردوسی یا نمادی مانند برج آزادی که هیچ وقت کسی از دیدنشان خسته نمی‌شود.

وی با اشاره به دزدیده شدن و صدمه دیدن مجسمه‌های شهری گفت: زمانی گل و گلدان‌های شهر بسیار دزدیده می‌شد اما شهرداری آنقدر به ساخت فضای سبز ادامه داد تا دیگر این مشکل برطرف شد. در این زمینه هم معتقدم شهرداری آنقدر باید به ساخت و نصب مجسمه‌های شهری ادامه دهد تا این مشکل برطرف شود و الا راه دیگری برای جلوگیری از این اتفاق وجود ندارد.

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.