هنرمندان پیام آور فرهنگ می باشند

۰۶اردیبهشت،

داوود گنجه‌ای در گفت و گو با هنرآنلاین

هنرمندان پیام آور فرهنگ ملت ما می باشند و زمانیکه در قید حیات می باشند باید از آنها تجلیل شود،همچنین هنرمند همیشه دغدغه فرهنگ کشور خود را دارد و باید مورد حمایت دولت قرار گیرد.

داوود گنجه ای، نوازنده کمانچه و عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: تاسیس موسسه پیشکسوتان کار شایسته ای بود زیرا هنر یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت است و فرهنگ مهم ترین شاخص یک سرزمین است.

گنجه ای در ادامه افزود: این موسسه با هماهنگی با ارگان های مختلف می تواند مشکلات هنرمندان را برطرف کند و خدمات صادقانه ای را به آنها ارئه دهد. همچنین تاسیس این موسسه اقدامی بسیار پسندیده است اما ای کاش زودتر رخ می داد با این حال برطرف کردن مشکلات هنرمندان از این طریق در زمان حال نیز غنیمت است.

عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: تاسیس این موسسه باید اقدامی مستمر و مداوم باشد زیرا با طول زمان نتیجه آن مشخص می گردد.

داوود گنجه ای در ادامه خاطرنشان کرد: هنرمندان با این اقدام زیر چتر حمایتی موسسه قرار می گیرند و در یک نظام اسلامی این درست نیست که هنرمندی به سبب مشکلات مالی نتواند در بیمارستان بستری شود.

این نوازنده تاکید کرد: هنرمندان پیام آور فرهنگ ملت ما می باشند و زمانیکه در قید حیات می باشند باید از آنها حمایت و تجلیل شود.همچنین هنرمند همیشه دغدغه فرهنگ کشور خود را دارد و باید مورد حمایت دولت قرار گیرد و نیاز است مسئولین بودجه کافی را برای این اقدام در نظر گیرند.

وی در رابطه با مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: آقای عظیمی محبت هنرمندان را جذب کرده است و با برنامه ریزی درست و حمایت مسئولین امید داریم برای آینده صاحب سندی از چشم انداز این موسسه داشته باشیم.

گنجه ای در ادامه تصریح کرد: قبل از انقلاب موسیقی همانند الان راه گشا نبود و آموزه های دینی نشان داد موسیقی هنر مقدسی است و می تواند راهگشا باشد تا از خشونت جلوگیری کرده و سبب تلطیف روح شود.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.