هنرمندی که خود را به میخ کشیده بود بازداشت شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

توسط پلیس روسیه؛

هنرمند معترض روس که در اعتراض به سیاست‌های دولت روسیه خود را در میدان سرخ مسکو به میخ کشیده بود، توسط پلیس بازداشت شد.

به گزارش ممتاز نیوز؛ پیوتر پاولنسکی به مدت یک ساعت و نیم خود را با میخ به زمین دوخته بود و پلیس هم پس از بازداشت این هنرمند ۲۹ ساله اهل سن پترزبورگ به او گفت که ۱۵ روز در بازداشت خواهد ماند، اما وی یک روز بعد آزاد شد.

بنابر این گزارش، او گفته که اقدامش بیانی استعاری برای نشان دادن دل‌مردگی در روسیه بوده است. منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه او را متهم می‌کنند که از هنگام انتخاب مجددش در انتخابات ریاست جمهوری سال قبل، بر سرکوب‌های مخالفان افزوده است.

پاولنسکی که برای اقدام اعتراضی خود “روز پلیس” را برگزیده بود، در بیانیه‌ای گفته: “وقتی مقامات، کشور را به زندانی بزرگ تبدیل کرده‌اند، آشکارا از مردم دزدی می‌کنند و با آن پلیس و دیگر سازمان‌های امینتی را قدرمتمندتر می‌کنند، جامعه استبداد را می‌پذیرد و منافع خود را فراموش می‌کند و با بی‌تفاوتی، به پیروزی پلیس دولتی کمک می‌کند.”

به نوشته بی.بی.سی به نقل از پایگاه اینترنتی خبری روسی گرانی، اقدام دلخراش این هنرمند در مقابل آرامگاه لنین در میدان سرخ، توسط ویدئویی ضبط شده و به صورت آنلاین قابل دسترس بوده اما پس از مدتی در شبکه‌های اجتماعی روسیه مسدود شده است.

وبسایت خبری روسی تن.وی.راین گزارش کرده که قاضی مسئول رسیدگی به پرونده پاولنسکی گفته که مدارک مربوط به پیوتر پاولنسکی به صورت ناقص ارائه شده و هنوز مشخص نیست که آیا او مجددا بازداشت می‌شود یا نه.

پاولنسکی در ماه ژوئیه پارسال نیز در اعتراض به حبس اعضای کلیک گروه موسیقی پوسی رایوت در مقابل کلیسای کازان در سن پترزبورگ لب‌های خود را دوخت. او همچنین در ماه مه امسال، در مقابل پارلمان این شهر بدن برهنه خود را با سیم خاردار پوشاند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.