هنرمند ناشناس با پنج مجسمه‌ جدید بازگشت

هنرمندی ناشناس که پارسال در ادینبورگ یک سری مجسمه‌های کتابی پیچیده را به نمایش گذاشت، پنج کار جدید تولید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ۱۰ مجسمه قبلی این هنرمند ناشناس در رسانه‌های اجتماعی بازتاب گسترده داشت و او را به عنوان «بنکسی ادبی» مطرح کرد.

بنکسی یک هنرمند گرافیست بریتانیایی است که هویت او را کسی نمی‌داند و از ۱۰ سال پیش نقاشی‌هایی روی دیوار می‌کشد.
اما هنرمند مجسمه‌ساز که هویت او هنوز مخفی مانده، برای هفته کتاب اسکاتلند کارهای تازه‌ای تولید کرده است. مجسمه‌های جدید که از داستانی اسکاتلندی الهام گرفته‌اند، در محلی سری در کشور مخفی شده‌اند.
سرنخ‌ها به شکل آنلاین هر روز به طرفداران ادبی کمک می‌کند تا این موضوع را پیگیری کرده و برنده مجسمه خودشان باشند.
اولین سرنخ برای یافتن مجسمه ساعت ۱۰:۳۰ صبح دوشنبه ۲۶ نوامبر منتشر شد.

۱۰ مجسمه‌ بین مارس و نوامبر پارسال در مکان‌هایی در ادینبورگ رها شدند. این مجسمه‌ها پس از نمایش در چند شهر از جمله آبردین و گلاسکو در تعطیلات آخر هفته به کتابخانه شعر اسکاتلند برگردانده شدند.

اولین مجسمه مارس ۲۰۱۱ در حالی در کتابخانه شعر اسکاتلند رها شد که هنرمند آن را با کاغذ پیچیده بود. این مجسمه بر اساس شعری از ادوین مورگان «نشانی از بال‌ها» بود که در برچسب ضمیمه شده به آن اعلام شده بود در حمایت از کتابخانه‌ها، کتاب و واژه‌ها و نظرات است.

در طول هشت ماه گذشته، بیشتر از ۹ مجسمه کتابی در مکان‌های مختلف ادینبورگ از جمله موزه ملی اسکاتلند، موزه نویسنده، مرکز قصه‌گویی و جشنواره‌ بین‌الملی شهر رها شده‌اند.

هویت خالق این آثار به شکل راز مانده، اما او در یادداشتی که باقی گذاشته به کارمندان کتابخانه شعر گفته یک زن است و به دسترسی مجانی به کتابخانه‌ها، گالری‌های هنری و موزه‌ها اعتقاد دارد.
این هنرمند در پاسخ به ایمیلی ناشناس موافقت کرد پنج مجسمه تازه برای هفته کتاب اسکاتلند بسازد.
بی‌بی‌سی / ۲۵ نوامبر / ترجمه: زینب کاظم‌خواه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.