هنرمند کشورمان برنده جشنواره بین‌المللی موسیقی ترکیه شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

رتبه اول جشنواره بین المللی عاشیق‌ها در ترکیه، از آن هنرمند موسیقی عاشیقی تبریزی شد.

به گزارش هنرآنلاین، محمد رضا قاسمی، هنرمند موسیقی عاشیقی آذربایجان شرقی رتبه اول بخش تک‌خوانی را در دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی «شبهای شعر شلاله عاشیق کاراجا اوغلان» کشور ترکیه کسب کرد.

این جشنواره بین‌المللی در شهر تاریخی تارسوس استان مرسین کشور ترکیه و در سه بخش تخصصی «عاشیق دئیشمه سی»، «دوداق دئیمز» و «تک خوانی» برگزار شد که هنرمند موسیقی عاشیقی آذربایجان شرقی موفق به کسب رتبه اول بخش تک‌خوانی این فستیوال شد.

در این اتفاق هنری در هر بخش یک شاعر و یک عاشیق شرکت می‌کنند، که عاشیق محمدرضا قاسمی موفق به دریافت عنوان اول شد.

جشنواره بین المللی «شبهای شعر شلاله عاشیق کاراجا اوغلان» جشنواره‌ای فرهنگی و هنری است که بین کشورهایی که هنر موسیقی عاشیقی در آنها رواج دارد برگزار می‌شود.

تکریم تمامی ملل و اقوام جزو اساسنامه این کنگره بوده و اشعاری که در این جشنواره خوانده می‌شود، عموما مضامین مذهبی، عرفانی، عاشقانه و حماسی دارند.

شرکت کنندگان موظفند در این جشنواره که در فضای آزاد و با استقبال بسیار گسترده مردم و علاقه‌مندان برگزار می‌شود، با لباس و پوشش محلی خود حضور یابند.

در دوازدهمین جشنواره بین المللی «شبهای شعر شلاله عاشیق کاراجا اوغلان» کشورهایی همچون ایران، ترکیه، عراق، قبرس، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان و تاتارستان شرکت کرده بودند.

عاشیق محمد رضا قاسمی با ۱۵ سال سابقه فعالیت در موسیقی عاشیقی، مدیر یکی از انجمن های میراث فرهنگی استان، با تک خوانی شعری با مضمون برادری و اتحاد و همدلی توانست رتبه اول را در این جشنواره به دست آورد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.