هنری که با معنویت ولایت پیوند نخورد، ابتر می‌ماند

شنبه ۱۳م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

امیرنیا در گفت وگو با هنرآنلاین مطرح نمود

به گفته سرپرست مرکز تجسمی ارشاد؛ درطول تاریخ اسلام هنرمندان ایرانی آثار هنری ارزشمندی با موضوع ولایت خلق نموده اند و بی‌شک هنری که با معنویت ولایت پیوند نخورد، ابتر می‌ماند.

علی اصغرامیرنیا سرپرست مرکزهنرهای تجسمی درباره توجه هنرمندان تجسمی نسبت به موضوع غدیردر آثارشان گفت: خوشبختانه هنرمندان تجسمی ایران در طول قرن ها همواره با موضوع غدیر کار نموده اند و آثار درخشانی از خود به جای گذاشته اند که از بهترین نمونه های این آثار می توان به آثاری اشاره نمود که آذین بخش امامزاده ها شده اند.

وی افزود: به نظر من هنرمندانی که در طول حیات هنری شان نسبت به موضوع ولایت اثر هنری خلق نکرده اند کارشان ابتر باقی می ماند و هنرمندان با خلق اثر هنری پیرامون ولایت و پیامبر اکرم و سایر ائمه معنویات را با هنر پیوند می زنند.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی با اشاره به آثار هنرمندان تجسمی گفت: به نظر من هنرمندان تجسمی در همه رشته های تجسمی آثار ارزشمندی خلق نموده اند و نمی توان گفت که به طور مثال هنرمندان خوشنویس یا نگار از هنرمندان سایر رشته های هنری پیشی گرفته اند.

به گفته امیرنیا ؛ درجشنواره از قربان تا غدیر شاهد به نمایش گذاشته شدن آثار ارزشمندی با موضوع ولایت بودیم و امیدواریم که در سال آتی نیز آثار درخشانی همچنان با موضوع ولایت خلق شود.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: هنرمندانی که حتی تنها به یکی سخنان حضرت علی در آثارشان اشاره می نمایند با همین تک جمله هنرشان را از نور معنویت متجلی می نمایند. شاید برای همه سینماگران ما این امکان وجود نداشته باشد که درباره ولایت و حضرت علی (ع) فیلم بسازند اما اگر وقت ساخت فیلم حتی یکی از سخنان حضرت علی (ع) از زبان شخصیت های فیلم بیان کند باز هم به نوعی دین خود را نسبت به موضوغ ولایت ادا نموده است.

امیرنیا درباره فعالیت های معاونت هنری درباره موضوع غدیر گفت: در سال جاری با این که برنامه های متعددی در سراسر کشور با موضوع ولایت در بخش تجسمی برپا شد؛ اما به نظرم آن گونه که باید به این مهم در معاونت هنری نپرداختیم و بیشتر کارهایی که انجام شده برنامه ریزی برای سال های آتی بوده است.
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.