هنر تعزیه خوانی در فرهنگسرای نیاوران

۳۰ آبان ،

هنر نمایشی تعزیه خوانی توسط انجمن تعزیه خوانان توسط انجمن تعزیه خوانان خوانسار به مدت ۱۰ شب در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

علی یحیایی، مدیر انجمن تعزیه خوانان شهرستان خوانسار، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ گفت: امسال به مدت ۱۰ شب از شب اول محرم در فرهنگسرای نیاوران برنامه تعزیه خوانی خواهیم داشت و وقایع عاشورا، شهادت یاران با وفای حضرت سیدالشهداء را برای عموم مردم به اجرا می گذاریم.
وی افزود: هیچ هنری به مانند تعزیه نتوانسته وقایع عاشورا را آنگونه که باید و شاید در فکر و اذهان مردم زنده نگه دارد تعزیه چون به صورت نمایشی برگزار می شود به وسیله آن وقایع را حی می کنیم.
یحیایی ادامه داد: به وسیله تعزیه کوچکترین فرد هم از وقایع عاشورا پند و اندرز گرفته و آن وقایع را تفصیل م یکند.
وی در خصوص مزایای هنر تعزیه خوانی اظهار داشت: با توجه به تهاجمات فرهنگی توسط رسانه های بیگانه، با گرایش جوانان به این هنر این معضلات ناخودآگاه از بین خواهد رفت.
وی عنوان کرد: تعزیه ارزش دو بخش هنر نمایشی و نیایشی تشکیل شده، نیایشی که بخش عقیده خود انسان به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع)؛ اهل بیت و معجزات و کرامات این عزیزان بوده و نمایشی که چند فاکتور دارد و شامل صحیح خوانی، خوش خوانی، رنگ لباس و موسیقی اصیل ایرانی است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: از روز یکشنبه ۲۸ آبان در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران مجموعه ای به نام گنجینه تعزیه که شامل نسخ نفیس تعزیه است با ۴۰قاب عکس برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.