هنر شیواترین ابزار انتقال ارزش‌ها است

۲۵م آذر ،

نصرالهی:

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی در کارگاه عملی هنرهای تجسمی با موضوع تحکیم بنیان خانواده گفت: هنر شیواترین ابزار انتقال ارزش‌ها است.

به گزارش هنرآنلاین، ابوالقاسم نصرالهی در کارگاه عملی هنرهای تجسمی که با موضوع تحکیم بنیان خانواده به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، گفت: یکی از نهادهایی که دین مبین اسلام توجه و تاکید فراوانی به آن دارد، نهاد مقدس خانواده است که این نشان دهنده جایگاه و اهمیت این نهاد است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی افزود: پرداختن به مسائلی که منجر به تحکیم بنیان خانواده می‌شود، کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق را در پی داشته و در نهایت منجر به رشد و اعتلای جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: تحکیم بنیان خانواده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و بستر را برای رشد فضائل اخلاقی و انسانی فراهم می‌سازد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه هنر کامل‌ترین، رساترین و شیواترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌ها است، خاطر نشان کرد: زبان هنر زبان بسیار ظریفی است، زبان هنر عالی‌ترین زبان در پرداخت به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است که الگوگیری از آن با سایر الگوها متفاوت است.

نصراللهی افزود: هنر می‌تواند بسیاری از ارزش‌ها را با زبان بی‌زبانی به تصویر کشیده و خوبی‌ها و زشتی‌ها را در قالب تصویر به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به کارگاه هنرهای تجسمی ادامه داد: این کارگاه فرصت بسیار مناسبی است تا هنرمندان بتوانند از طریق آن عواقب سوء طلاق و آثار مثبت تحکیم بنیان خانواده را به نمایش بگذارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: به منظور اجرای سند جامع کاهش طلاق در استان ۳۴۸ برنامه به دستگاه‌های عضو واگذار شد که برگزاری این کارگاه در راستای اجرای این برنامه‌‌ها است.

غلامرضا فتح‌آبادی افزود: ۳۸ دستگاه در اجرای این سند مسئولیت و وظایف متعددی بر عهده دارند که اداره ارشاد اسلامی مسئولیت اجرای ۱۲ برنامه را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به حمایت استانداری مرکزی از برگزاری برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای اجرایی شدن سند جامع کاهش طلاق بیان داشت: اجرای این سند در سال جاری سبب کاهش آمار طلاق در شهر اراک شد به طوری که میزان افزایش طلاق در استان ۳۳ درصد بوده که این میزان در اراک تنها ۱۰ درصد بوده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده در حال حاضر هیچ یک از دستگاه‌های استان برای اجرای این سند با مشکلی مواجه نیستند و امید می‌رود در سال آینده بتوانیم با تقویت نقاط مثبت سند و رفع نقاط منفی زمینه اجرایی شدن سند را در تمامی شهرستان‌های استان فراهم سازیم.

انتهای پیام/۳۸
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.