هنر عکاسی عرصه معرفی ایران اسلامی به جهانیان است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‘ حمید شاه آبادی ‘ پنجشنبه شب در آیین گشایش و اهدای جوایز به برگزیدگان دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران در یزد با اشاره به اینکه رسالت عکاسان ایرانی در انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی به دیگران در سایر ملل بسیار مهم و خطیر است افزود: هنرمندان و فعالان عکاسی باید نسبت به انعکاس بعد دینی و معرفتی ملت ما به دیگران فعالیت مضاعف داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه دنیا با وجود پیشرفت در عرصه های علمی دچار بحران هویت و معرفت است به وجه ممیزه ملت ما با سایر ملت ها اشاره و اساس آن را همین وجود مبانی دینی و نظری و اعتقادات قوی ارزشی عنوان کرد .

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنر عکاسی بسیار تاثیرگذار و همواره مورد عنایت مسئولان و دولت است بر فعالیت جدی عکاسان کشور و تهیه عکس های مناسب در عرصه های مختلف و بویژه عرصه های دینی توصیه نمود .

شاه آبادی گفت: در دنیای کنونی که دشمنان با حربه فرهنگ و هنر همه ارزش ها و هویت آدمی را مورد حملات کور خود قرار داده اند باید از هنر های مختلف و هنر عکاسی برای معرفی حقایق و ارزش ها کمال استفاده را بعمل آورد .

این مقام مسئول تصریح کرد: عکاسان فعال و متعهد ایران اسلامی می توانند در سایه تهیه عکس های مناسب بیش از گذشته ،کشور ما و اصالت و ارزش های آن را به ملت ها معرفی کنند و قطعا مورد حمایت مسئولان قرار می گیرند .

شاه آبادی تأکید کرد: هنر عکاسی زمانی ارزشمند و دارای خروجی مناسب است که ما را به ارزش ها ، اخلاق و فضایل الهی و انسانی برساند .

در پایان این مراسم با لوح و تندیس از عکاسان برتر دوازدهمین دو سالانه ملی عکس ایران تقدیر بعمل آمد .

نمایشگاه دوازدهمین دوسالانه عکس ملی ایران به مدت یک هفته در گنجینه فرهنگ و هنر یزد دایر است .ک۲

۷۵۳۶/۱۹۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۳۸۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.