هنر فاخر موسیقی ایران باید به جهان عرضه شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

موسیقی > دیدگاه– ممتازنیوز:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر فاخر و ارزشمند موسیقی ایران را باید به جهان عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، علی جنتی عصر  پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، گفت: فارس و شیراز همواره از شخصیت‌ها و رجال بزرگی بهره برده و جایگاه بالایی نیز در علم و هنر داشته است که این جایگاه به واسطه حضور شخصیت های ممتاز است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های استان فارس و شیراز در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و علمی، گفت: همه دستگاه ها باید در حد توان و ظرفیت خود با شورای فرهنگ عمومی همکاری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رییس شورای فرهنگ عمومی در سطح استان ها، نقشی بارز و تعیین کننده در اتخاذ تصمیمات تاثیرگذار و اجرایی شدن این تصمیمات داشته و دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی آستان شاهچراغ (ع) حمایت می گردد، گفت: دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند در جهت توسعه فرهنگ دینی، ارزش های دینی و اسلامی گام بردارند.

جنتی همچنین در حاشیه زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و در جمع خبرنگاران گفت: توسعه این حرم مطهر مورد تاکید جدی همه عاشقان اهل بیت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه های فرهنگی که در خصوص حرم مطهر شاهچراغ(ع) در حال اجرا است، وزارت ارشاد نیز در جهت توسعه فرهنگ زیارت و تقرب گام برخواهد داشت.

جنتی تاکید کرد: تمام دستگاه های فرهنگی در خصوص توسعه فرهنگ دینی و نشر ارزش های اسلامی باید گام بردارند.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از موزه حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: همزمان با توسعه حرم باید به توسعه موزه هم اندیشید.


RSS
منبع: همشهری
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.