هنوز از پرداخت مطالبات چایکاران خبری نیست

هنوز از پرداخت مطالبات چایکاران خبری نیست

هرچند در رسانه‌ها خبر پرداخت مطالبات چایکاران منتشر شده است، اما تاکنون پرداختی به چایکاران بابت تحویل چای پس از اردیبهشت‌ماه صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه چایکاران کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب در واکنش به خبر پرداخت مطالبات سال ۹۱ چایکاران کشور گفت: از ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری بهره‌برداری چای آغاز شد و تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه مطالبات چایکاران پرداخت شد. اما از آن تاریخ تاکنون ریالی به چایکاران پرداخت نشده است.

ایرج هوسمی با بیان اینکه البته مطالبات تمام چایکاران تا ۲۲ اردیبهشت پرداخت نشده است، افزود: به علت اینکه ورود چای به بازار برای همه چایکاران در یک تاریخ نبوده و دیر و زود داشته تنها تعداد کمی از چایکاران مطالبات خود را دریافت کرده‌اند و اکثر آنها ریالی نگرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که مطالبات سال گذشته در سال ۹۱ پرداخت شد، امید می‌رود که مطالبات امسال نیز در سال ۹۲ یا ۹۳ پرداخت شود.

هوسمی ادامه داد: چندین بار مقامات عالی‌رتبه اداری از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها اعلام کردند که قرار است مطالبات پرداخت شود، اما پرداختی صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به اینکه اگر پرداخت مطالبات دیرتر شود،  چه اتفاقی برای چایکاران خواهد افتاد، تصریح کرد: آنچه که باید در صنعت چای برای چایکاران اتفاق می‌افتاد، رخ داده و چایکاران به فقر مبتلا شده‌اند و بعضاً کشاورزانی که در طبقات پایین بودند با کوچ به شهرهای دیگر به تکدی‌گری روی آورده‌اند.

 

پرداخت کنونی مطالباتف دردها را دوا نخواهد کرد

فعال صنعت چای با اشاره به اینکه چای با نرخ قیمت‌گذاری شده کنونی به هیچ‌وجه جوابگوی هزینه کشاورزان چای نیست، یادآور شد: اگر اکنون مطالبات پرداخت شود، چایکاران می‌توانند از مشکلات اقتصادی خود را برطرف کنند./

 

خبرنگار: رضا مروتی

A-910702-02

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.