هنوز اعتبارات عمرانی به بیمارستان سوانح سوختگی اعطا نشده است

۲۴م اسفند ،

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

ساخت و تجهیز بیمارستان سوانح سوختگی از اولویت های بهداشت و درمان در کشور است و به طور جدی آن را پیگیری می کنیم.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران: امامی رضوی معاون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری با بهره گیری از تمام ظرفیت های خود پاسخگوی هموطنان است و امید داریم شاهد ارتقای کیفیت خدمات آن هم باشیم اما آنچه مهم است، این است که بیمارستان یافتاباد با حدود تقریبا ۳۰ تخت سوختگی آماده ی بهره برداری است، بیمارستان ۱۵ خرداد در بخش سوختگی مزمن فعالیت می کند و در صورت رفع محدودیت اعتبارات می توانیم به زودی ساخت و تجهیز بیمارستان سوانح سوختگی در کشور را به هموطنان نوید دهیم.

امامی رضوی  در ادامه گفت: هنوز اعتبارات عمرانی به بیمارستان سوانح سوختگی اعطا نشده و ساخت و تجهیز این بیمارستان از اولویت های وزارت بهداشت است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری با تمام ظرفیت های خود و با بازسازی بخش آی سی یو ی تازه به ارائه ی خدمات سوانح سوختگی می پردازد.
 
امامی رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه ریاست جمهوری ۲۸ مرتبه در خصوص اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری تاکید داشته اند و این قانون هنوز عملی نشده اظهار داشت: وزارت بهداشت با تهیه مبانی و جایگاه تصویر تعرفه گذاری در شورای بیمه به وظایف خود عمل کرده و حدود نه ماه است که کارهای کارشناسی را انجام شده و منتظر تشکیل جلسه ی بیمه هستیم و انشاالله نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.
 
امامی رضوی تصریح کرد: در بخش اعتبارات دچار مشکل هستیم و امید داریم با رایزنی هایی که با بیمه داریم می توانیم مشکل اعتبارات را ساماندهی کنیم و تعرفه های میزان دریافتی پزشکان عمومی را بر اساس ارائه ی خدمات سامان بخشیم.
 
وی گفت: تنها کمتر از ۵ درصد از پزشکان عمومی درآمد بالا دارند و با بررسی تعرفه ها و بر اساس ارائه ی خدمات در اورژانس پزشکی و در سایر بیمارستان های علوم پزشکی به این نتیجه رسیده ایم که حقوق پزشکان عمومی برابر یا کمتر از پرستاران است و درآمد های کلان پزشکان عمومی که متقابلا در رسانه ها مطرح می گردد با واقعیت انطباق ندارد و نباید به جامعه ی پزشکی تعمیم داده شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.