هنوز زمان بازگشایی مجدد سفارت بریتانیا مشخص نیست

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۳۰۹۹

هنوز زمان بازگشایی مجدد سفارت بریتانیا مشخص نیست

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلستان در گفتگو با ایمنا:

هنوز زمان بازگشایی مجدد سفارت بریتانیا مشخص نیست

منافع ملی، راه رسیدن به یک توافق داخلی در کشور است

خبرگزاری ایمنا: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی سفارتخانه به وزارت امور خارجه ارتباط می یابد که البته گفتگوهایی میان وزرای امور خارجه هر دو کشور انجام شده اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست ولی آنچه مسلم است این نکته است که انگلستان خواهان بازگشایی هر چه سریعتر سفارتخانه اش در تهران است.

دوشنبه ۲۴ آذر – ۱۲:۱۳

بعد از وقایع ۸ آذر ۱۳۹۰ و تجمعاتی که در مقابل سفارت بریتانیا در ایران اتفاق افتاد و منجر به تعطیلی این سفارتخانه از سوی دولت انگلستان شد ایران هم متقابلا سفارت خود در انگلیس را تعطیل کرد. بعد از این بود که بارها بحث بازگشایی مجدد سفارتخانه ها در هر دو کشور مطرح شده است.
عباسعلی منصوری آرانی نماینده و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که ریاست هیات دوستی پارلمانی ایران و انگلستان را نیز بر عهده دارد در ارتباط با آخرین وضعیت بازگشایی سفارتخانه ای ایران و بریتانیا به ایمنا گفت: بازگشایی سفارتخانه به وزارت امور خارجه ارتباط می یابد که البته گفتگوهایی میان وزرای امور خارجه هر دو کشور انجام شده اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست ولی آنچه مسلم است این نکته است که انگلستان خواهان بازگشایی هر چه سریعتر سفارتخانه اش در تهران است.
وی همچنین در ارتباط با سفر هیات پارلمانی ایران به انگلستان گفت: هنوز زمان این سفر مشخص نشده است اما احتمال دارد قبل از رای گیری پارلمان بریتانیا یعنی تا قبل از اتمام سال میلادی ۲۰۲۴ انجام شود.
منصوری به اهداف این سفر اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این سفر ارتقای روابط پارلمانی میان ایران و انگلستان است. همچنین نمایندگان ایران قصد دارند که از نزدیک با مسائل و مشکلات ایرانیان مقیم انگلستان آشنا شوند و در جهت رفع آنها اقدام کنند.
وی افزود: تعامل با دنیا می تواند لابی های صهیونیستی علیه ایران را خنثی کند و نقش تعیین کننده کشورمان در معادلات جهانی را به اثبات برساند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به شروع دور تازه مذاکرات ایران و ۵+۱ نیز اشاره کرد و گفت: توفق جامع در دسترس است به شرطی که عزم و اراده آن در طرف های غربی وجود داشته باشد و سطح توقعاتشان در محدوده قواعد و قوانین بین المللی باشد.
این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: نیاز امروز ما توافق داخلی و وحدت است که در کنار آن توافق با دنیای غرب شکل خواهد گرفت.
وی رسیدن به توافق داخلی را در نظر گرفتن منافع ملی در همه جناح ها و گروه های سیاسی دانست و گفت: اگر همه ما با هر ایده و گرایش سیاسی به منافع کشور و نظام فکر کنیم و فارغ از مباحث جناحی و با دیدی وسیع به حفاظت از امنیت کشور بنگریم به توافقی ناگسستنی در داخل کشور دست پیدا می کنیم.
۲۳۸۹/

Share/Save/Bookmark

– .
Want something else to read? How about ‘Grievous Censorship’ By The Guardian: Israel, Gaza And The Termination Of Nafeez Ahmed’s Blog

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.