هنوز منتظر خرید دستگاههای دولتی هستیم

گلایه‌های معاونت هنری از دستگاه‌های دولتی؛

دستگاه‌های دولتی هنوز خرید قاب توجهی را از اکسپو ۹۱ انجام نداده‌اند.

حمید شاه‌آبادی،معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره اکسپو ۹۱ گفت:هنوز هم گلایه‌های مبنی بر عدم خرید دستگاه‌های دولتی از اکسپو ۹۱ پا برجاست؛چراکه هنوز بخش دولتی خرید چندانی را نداشته است.
وی گفت:البته ما هنوز منتظر هستیم؛در حقیقت درانتظار اقدامات جدیتری از سوی دستگاه‌های دولتی نسبت به خرید آثار هنری از نمایشگاه بزرگ فروش آثار هنری هستیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:البته اوضاع مثل روزهای اول اکسپو ۹۱ نیست؛به عبارت دیگر برخی دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت نیرو،وزارت شهرسازی،سازمان زندان‌ها حضور داشتند؛اما برای برخی از این رویداد ملی انتظار بیشتری داریم.

*برای دستگاه‌های دولتی فرصت همچنان باقی است!

معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:برای خرید دستگاههای دولتی فرصت باقی است و بخش دولتی تا پایان تیرماه ۹۱ فرصت دارند تا از اکسپو ۹۱ اثر هنری خریداری کنند.
وی گفت:‌در صورتی که دستگاه‌های دولتی از اکسپو ۹۱ خرید نکنند؛می‌بایست بودجه تعیین شده را به این منظور به خزانه دولت بازگردانند.
وی در ادامه اظهار داشت:امیدواریم در این روزهای باقی مانده شرایط خرید از این رویداد ملی کمی بهتر شود و آثار بیشتری به فروش برسد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست شرایط را برای فروش آثار هنری فراهم کند که خوشبختانه این شرایط و بستر را فراهم کرده است،اما می‌بایست پس از فراهم شدن این بستر مناسب،شاهد حضور دستگاه‌های دولتی برای خرید آثار از نمایشگاه بزرگ فروش هنرهای تجسمی باشیم.
وی در ادامه به این موضوع که خرید آثار هنری جزو برنامه های جدید اداری قرار گرفته است،گفت: خرید آثار هنری جزو برنامه های جدید دستگاههای دولتی قرار گرفته و در حقیقت برنامه ای تازه است و برای کارشناسان این دستگاه‌ها که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز کار جدیدی است که نیازمند فرصت برای پرداختن به آن دارند.
شاه آبادی گفت:‌اما با تمام این تفاسیر،نیازمند توجه بیشتر و ویژه دستگاه‌های دولتی به این رویداد هستیم.
معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌اکسپو ۹۱ تا ۲۵ تیر ادامه دارد،اما دستگاه‌های دولتی تا ۳۱ تیر می‌توانند از این اکسپو آثار انتخاب و خریداری کنند./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.