هنوز چیزی در خصوص ریاست مرکز مطالعات استراتژیک قطعی نشده است

فروردین ۱۴۰۳

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم بعد از کنترل سلاح‌های شیمیایی سوریه، حمله‌ای به این کشور صورت نگیرد و بهتر است که آمریکا به صورت همزمان سلاح‌های شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای رژیم صهیونیستی را با همکاری سازمان ملل و کشورهای جهانی تحت کنترل و نظارت بین‌المللی دربیاورد.

“محسن رضایی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ تعیین ریاست مرکز مطالعات استراتژیک اظهار داشت: این مسئله جزو اختیارات رئیس مجمع “آیت‌الله هاشمی رفسنجانی” است و وی باید در این خصوص تصمیم‌گیرنده نهایی باشد.

وی با اشاره به خبرها منتشره مبنی براینکه “محمدرضا عارف” به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی ریاست مطالعات استراتژیک مطرح است، گفت: در خصوص گزینه‌های پیشنهادی ریاست مرکز مطالعات استراتژیک تاکنون چیزی قطعی نشده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عقب‌نشینی آمریکا در خصوص جنگ علیه سوریه اشاره و تصریح کرد: اگر چنانچه “باراک اوباما” بخواهد خط‌ و مشی “جورج بوش” رئیس‌جمهور سابق این کشور را در پیش بگیرد، با ادامه سیاست‌های وی اقدام به حمله نظامی علیه کشور سوریه خواهد کرد.

رضایی با بیان اینکه که باراک اوباما اقدام به جنگ علیه کشور سوریه نکند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از کنترل سلاح‌های شیمیایی سوریه، حمله‌ای به این کشور صورت نگیرد و بهتر است که آمریکا به صورت همزمان سلاح‌های شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای رژیم صهیونیستی را با همکاری سازمان ملل و کشورهای جهانی تحت کنترل و نظارت بین‌المللی دربیاورد.

وی به واکنش جمهوری اسلامی ایران در صورت حمله آمریکا به کشور سوریه اشاره و افزود: ما هر حمله‌ای را محکوم خواهیم کرد و معتقدیم که باید در حل چالش‌های بین‌المللی از شیوه‌های مسالمت‌آمیز و دیپلماسی اقدام به حل آنها کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.