هنگام خرید طلا حتما برگه فروش دریافت کنید

۲۲ آبان ،

هنگام خرید طلا حتما برگه فروش دریافت کنید | چاپ |
دوشنبه ۲۲ آبان ساعت ۱۱:۱۲

بینا- مدیرکل استاندارد استان تهران از مخالفت با تولید طلای ۱۴ عیار خبر داد و گفت: شهروندان هنگام خرید طلا حتما برگه فروش دریافت کنند.
به گزارش تفسیری بینا، مسلم بیات امروز ، با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد پیشنهاد تولید طلای ۱۴ عیار را تأیید نکرده است ، افزود: با هر گونه تخلف در تولید طلا به شدت برخورد می کنیم.
به گفته وی تولید طلا در کشور ما با عیار ۱۸ و ۲۴ صورت می گیرد و استاندارد پایه، همان طلای ۱۸ عیار است.
وی گفت: اگر طلا با عیار ۱۴ تولید شود از فلزات دیگر هم استفاده خواهد شد که این موضوع احتمال تخلف را افزایش می دهد و نمی توان به آن طلا گفت.
مدیرکل استاندارد استان تهران خبرهای انتشار یافته درباره تولید طلای ۱۴ عیار را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر استاندارد طلای ۱۸ عیار در کشور اعمال می گردد.
بیات گفت: بعضی افراد با توجه به تغییرات بها طلا در بازارهای جهانی و داخلی خواستار کاهش عیار طلا و بها آن با هدف تقویت قدرت خرید شهروندان شده اند که این موضوع تایید نشده است.
بیات با اشاره به اینکه ۳۵ تولید کننده صنعتی طلا در استان تهران فعال می باشند گفت: برای همه محصولات طلا در تهران کد رهگیری صادر می گردد و تاکنون ۱۲۰۰ کد رهگیری صادر کرده ایم و با تشکل های بخش خصوصی هم در این زمینه هماهنگی خوبی داریم.
وی تصریح کرد: تغییر عیار طلا سبب افزایش مشکلات مردم می گردد و احتمال تقلب و تخلف هم بسیار خواهد بود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.