هنگام شیمی درمانی آب بنوشید

به گزارش ایمنا، «شیمی درمانی» واژه‌ای آشنا برای تمام مردم است البته تنها مردم از افراد سرطانی که به شیمی‌درمانی مبتلا می‌شوند انتظار موهای ریخته شده و رنگ روی پریده دارند.
اما این را باید اضافه کنم، شیمی درمانی را می‌توان با تغذیه مناسب و با مصرف مواد غذایی خوب به دوران خوبی تبدیل کرد در این زمان باید به میزان کالری بدن توجه داشت تا با شیمی‌درمانی به حالت ضعف، سرگیجه و حالت تهوع مبتلا نشوید.
حفظ کالری و وزن ایده‌آل بدن، تامین میزان پروتیین برای تقویت سیستم ایمنی بدن موجب افزایش مقاومت بدن و در نهایت تحمل در برابر داروهای شیمی‌درمانی است.
از پزشک معالج خود در زمینه مصرف مکمل‌ها به ویژه مولتی ویتامین‌ها مشورت کنید تا به عوارض جانبی آن و تداخل دارویی مواجهه نشوید.
برای تغذیه مناسب در مبارزه با ضعف حاصل از شیمی‌درمانی از غذاهای جدید استقبال کنید، در زمان صرف غذا آرام و کم غذا بخورید، اگر احساس گرسنگی ندارید غذای سبک و سالم میل کنید، در محیط‌های جدید غذا بخورید، در رژیم غذایی خود ویتامین‌هایی مانند میوه، سبزیجات و غلات را بگنجانید، مقدار زیادی آب بنوشید.
مصرف زیاد مایعات موجب افزایش حجم ادرار شده و از یبوست، مشکلات کلیه و مثانه جلوگیری می‌کند.
به علاوه نوشیدن آب موجب جایگزین شدن آب از دست رفته از طریق استفراغ بعد از شیمی درمانی می‌شود.
پروتیین مصرف کنید زیرا این ماده با ارزش در ساختار ماهیچه‌ها، استخوان، پوست و خون به کار رفته و موجب تسریع التیام زخم‌های بدن می‌شود

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.