هنگ کنگی‌ها گوشیهای هوشمند را گرانتر از بقیه مردم جهان میخرند

۰۵ تیرماه ۱۳،

بر اساس اطلاعات مندرج در گزارش تازه انتشار یافته، قیمت گوشیهای هوشمند پیشرفته که طی سال قبل در کشور کره جنوبی فروخته شدند از همه دنیا بالاتر بوده است و به عبارت دیگر کرهایها خرید گوشیهای هوشمند پیشرفته را گرانتر ازدیگر ساکنان زمین خریداری کردهاند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، طبق اطلاعات انتشار یافته از جانب شرکت تحقیقاتی گارتنر، میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند پیشرفته در کشور کره جنوبی طی سال قبل ۶۴۳٫۳ دلار بوده که این رقم بین ۴۸ کشور جهان در رتبه دوم گرانترین بازار گوشیهایهوشمند محاسبه میشود.
این طور که گفته میشود سال قبل هر دستگاه گوشی هوشمند پیشرفته با میانگین قیمت ۸۱۴٫۶ دلار در کشور هنگکنگ فروخته شده است. در کشورهای تایوان، آمریکا و لهستان هم میانگین قیمت هر گوشی هوشمند پیشرفته بهترتیب ۶۲۵،۵۲۳٫۵ و ۵۱۰٫۸ دلار بوده است.
در سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی میانگین قیمت هر دستگاه گوشی هوشمند پیشرفته در کشور کره جنوبی ۴۰۵٫۹ و ۴۰۶٫۳ دلار محاسبه شده است.
این گزارش همچنین نشان میدهد که میانگین قیمت گوشیهای هوشمند متوسط و معمولی در کشور کره جنوبی هم در رتبه دوم لیست گرانترین گوشیهای جهان قرار داشته است.
طی سال ۲۰۱۲ میلادی هر دستگاه گوشی هوشمند متوسط و معمولی در کشور کره جنوبی با قیمت ۱۸۲٫۸ دلار به فروش رسیده است. در مقابل این گوشیها در کشورهای نیوزیلند، نروژ و دانمارک به ترتیب با قیمتهای ۱۵۹٫۷، ۱۱۶٫۸ و ۱۱۴٫۴ دلار بهفروش رسیدهاند.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.