هنیه: مقاومت تنها راه آزادی فلسطین و احقاق حقوق ملی است

۲۳ آبان ،

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد: فلسطین سرزمین موقوفه اسلامی است و هیچ کس نمی‌تواند حتی یک وجب از خاک آن را به دیگران واگذار کند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش تفسیری داد، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در دیدار با هیات علمای مصر گفت که راهکار سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی جز رنج و محنت نتیجه دیگری برای آرمان و ملت فلسطین به دنبال نداشته است و دشمن صهیونیستی با استفاده از توافقنامه‌های بی فایده با تشکیلات خودگردان فلسطین دست به شهرک‌سازی بی‌رویه و احداث ایست‌های بازرسی در کرانه باختری و محاصره نوار غزه زده است.

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد، مقاومت تنها راه آزادسازی سرزمین فلسطین و احقاق حقوق ملی غصب شده است.

هنیه در دیدار با اعضای هیات علمای مصر تصریح کرد که مسافرت مبلغان و علمای مصری به نوار غزه نشانگر این واقعیت است که آنها نقش خود را در آزادسازی قدس و مسجد الاقصی از سر گرفته‌اند.

وی افزود: این اولین هیات رسمی مصر است که از وقت آغاز محاصره غزه از طرف وزارت اوقاف مصر و الازهر شریف به غزه مسافرت می‌کند و این نشانگر نقش بزرگ مصر در آزادسازی فلسطین است.

هنیه تصریح کرد: این لطف خداوند است که ما در خاک غزه با اعضای هیات علمای مصر دیدار می‌کنیم و امروز رویاهای دیروز به واقعیت تبدیل شده؛ در حالی که کسی فکر نمی‌کرد اوضاع حاکم بر امت بدین شکل تغییر کرده و کار به اینجا برسد.

وی ادامه داد: عشق به مصر همیشه در دل‌های ماست چرا که این سرزمین پایتخت دل‌های عرب‌ها و مرکز خیر و برکت امت است و ملت مصر خاک فلسطین را با خون خود آبیاری کرده‌اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.