هنیه: نتایج نشست‌های قاهره مثبت، اما در حد مطلوب نبوده است

۲۳ام بهمن ،

نخست‌وزیر حماس تأکید کرد که نتایج نشست‌های گروه‌های فلسطینی در قاهره به رغم این که به آغاز عملیات تهیه لیست انتخاباتی تازه در نوار غزه به منظور زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات منجر شد، دستاوردهای مطلوب و مورد انتظار را محقق نکرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسماعیل هنیه، نخست وزیر حماس در بیانیه‌ای بار دیگر بر اصرار این دولت بر تحقق آشتی ملی و خدمت‌رسانی به ملت فلسطین تأکید و خاطرنشان کرد که گفت‌وگوهای قاهره هر چند نتایج مطلوب و مورد انتظار گروه‌های فلسطینی را در پی نداشت، اما بی‌ثمر نیز نبوده است.

اظهارات هنیه در حالی بیان می‌شود که حنا ناصر، رئیس ستاد مرکزی انتخابات به منظور نظارت بر عملیات تهیه لیست انتخاباتی تازه به عنوان یکی از اقدامات اساسی در راستای تحقق آشتی ملی وارد نوار غزه شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، کمیته فعال‌سازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین که از نشست‌های ساختار رهبری دولت موقت فلسطین در قاهره نشأت گرفته، روز دوشنبه به فعالیت‌های خود پایان داد و طی این نشست‌ها پیش‌نویس قانون انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس قانون‌گذاری و شورای ملی تصویب شد و طرف‌های فلسطینی بر سر آغاز گفت‌وگوهای تشکیل دولت وفاق ملی به توافق رسیدند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.