هواپیماهای بدون سرنشین، تفنگداران آمریکایی و اف.بی.آی به لیبی فرستاده شدند

dpa-15.jpg

به دنبال دستور اوباما برای اعزام هواپیماهای بدون ‌سرنشین به لیبی، پنتاگون نیز تفنگداران آموزش دیده را راهی بنغازی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان، در پی اعتراضات مردمی در لیبی پس از اکران فیلمی موهن به پیامبر(ص) و کشته شدن سفیر آمریکا در این کشور، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به بهانه ردیابی افراطیون در لیبی دستور اعزام هواپیماهای بدون سرنشین را به این کشور صادر کرده‌است.

به گفته اوباما این هواپیماها باید اردوگاه‌های آموزشی افراط‌گرایان و تروریست‌ها را شناسایی و نابود کنند.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا نیز تصمیم به اعزام ۵۰ تفنگدار آموزش دیده به بنغازی گرفته است. این تفنگداران وظیفه حراست از کنسولگری کشورشان را در پایتخت لیبی برعهده خواهند داشت.

اوباما در سخنانی پس از اعلام کشته شدن کریس جونز، سفیر آمریکا در لیبی قول داد که واشنگتن با همکاری دولت لیبی عاملان این حمله را مجازات خواهد کرد

استیونز اولین سفیر آمریکاست طی ۳۰ سال گذشته هنگام انجام وظیفه کشته می‌شود.

اوباما تاکید کرد: ما تمامی تلاش‌ها در جهت توهین به اعتقادات مذهبی دیگران را رد می‌کنیم اما هیچ گونه توجیهی برغای اینگونه خشونت‌های بی‌معنی وجود ندارد.

به گفته مقام‌های نزدیک به کاخ سفید، تسلیحات سنگینی که حمله‌کنندگان به کنسولگری در اختیار داشته‌اند نشان می‌دهد که اقدام آن‌ها نمی‌تواند ناشی از شرایطی باشد که به‌صورت ناگهانی از کنترل خارج شده است.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا همچنین گفته‌اند که تفنگداران اعزامی به بنغازی وظیفه تامین امنیت دیپلمات‌های آمریکا در لیبی را پس از حمله به کنسولگری آمریکا در این کشور برعهده دارند.

به گفته مقام‌های آمریکایی، اف.بی.آی نیز یک تیم حقیقت‌یاب به لیبی اعزام کرده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.