هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا وسیله مبارزه با ترور یا پرورش تروریست!

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سوئیسی “تاگس انسایگر” در مطلبی نوشت : رئیس جمهوری آمریکا تصمیم دارد حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود علیه القاعده در یمن را گسترش دهد. در آینده نه تنها تروریستهای شناسایی شده بلکه افراد مظنون به ترور نیز هدف این حملات قرار خواهند گرفت.

نویسنده در ادامه به حملات اخیر هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به جنوب یمن که به کشته شدن برخی از اعضای القاعده و شماری غیر نظامی منجر شد اشاره کرده و نوشت : تحت حکومت اوباما حمله با هواپیماهای بدون سرنشین به استراتژی مرکزی پروژه به اصطلاح ضد تروریستی کاخ سفید تبدیل شده است.

بر اساس گزارش نشریه “فورین پالسی” رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته با گسترش عملیات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن موافقت کرده است. تا به حال این حملات به صورت هدفمند روی اعضای شناسایی شده القاعده شکل می گرفت اما با توجه به قواعد جدید سیا و ارتش آمریکا حالا می تواند افراد مظنون را نیز مورد هدف قرار دهد.

بر اساس گزارش مطبوعات آمریکایی این تصمیم دولت آمریکا مورد انتقاد شدید کارشناسان قرار گرفته است. به اعتقاد کارشناسان با این تصمیم آمریکا شمار کم قربانیان غیر نظامی که از نظر کاخ سفید به عنوان نکته مثبت حملات هواپیماهای بدون سرنشین ارزیابی می شود می تواند نتیجه عکس بدهد.

گویا شمار حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در یمن بالاتر از آن حدی است که  تا به حال مورد پذیرش عموم بوده است. به نوشته فارین پالسی  «Foreign Policy» و بر اساس گزارش یک  سازمان انگلیسی  شمار حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در دو ماه گذشته به یمن حدود ۲۱ حمله تخمین زده شده است. بر اساس گزارشهای منابع رسمی یمن به طور میانگین در هر روز دو حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه یمن شکل می گیرد.

“گرگوری جانسون” از کارشناسان مسائل یمن مسئله را در این می بیند که این گونه حملات آمریکا به استراتژی اصلی کاخ سفید تبدیل شده است به جای اینکه بخشی از راه حل مسئله باشد. واشنگتن باید بپذیرد که مبارزه علیه القاعده در طولانی مدت تنها از راه دیپلماسی، حمایت از دموکراسی و کمک های اقتصادی امکانپذیر است. افزایش حملات هواپیماهای بدون سرنشین این خطر را ایجاد می کند که تروریست بیشتری پرورش یابد.
 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.