هواپیمای قطری دارای نقص فنی،سالم در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست

۰۳م اسفند ،

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) در این زمینه گفت: این هواپیما که روز قبل دچار نقص فنی موتور شده بود، درخواست فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) کرد که فرودگاه اقدامات ایمنی لازم را برای نشست ایمن هواپیما انجام داد.

مرتضی دهقان افزود: ‌واحدهای مراقبت پرواز، ایمنی و آتش نشانی فرودگاه بر مبنای دستور العمل های طرح اضطراری تمهیدات لازم را انجام دادند و هواپیما با سلامت کامل به زمین نشست.

وی بیان کرد: پس از فرود موفق این ایرباس ۳۲۱ تمام ۱۵۸ مسافر آن با سرعت عمل دست اندرکاران فرودگاه و همکاری مطلوب عوامل رمپ پروازی به سلامت از هواپیما خارج و به سالن ترمینال مسافری هدایت شدند و مطابق فرهنگ مهمان نوازی ایرانی از آنان پذیرایی شد.

وی اظهار داشت: فرود موفق این ایرباس ۳۲۱ با همکاری تمام دست اندرکاران فرودگاه، بخش هوانوردی، بخش ایمنی وآتش نشانی، بخش هندلینگ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، یگان حفاظت هواپیمایی، گذرنامه و پلیس فرودگاه انجام شد.

وی اضافه کرد: این موفقیت در فرود اضطراری هواپیمای مذکور، نشان از تخصص، همدلی و هماهنگی تمام دست اندرکاران فرودگاه برای ارائه خدمات مطلوب به هواپیماها ومسافران دارد و نمادی از ایمنی بالای هوانوردی در صنعت حمل ونقل هوایی ایران است.

وی بیان کرد:به درخواست شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، یک فروند هواپیمای دیگر از دوحه قطر به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اعزام شد تا مسافران را به سمت مقصد جابه جا کند.

پس از انجام پذیرایی های لازم از مسافران این پرواز و به رسم مهمان نوازی ایرانیان باحضور مدیرکل فرودگاه ، معاونان عملیاتی و فرودگاهی بدرقه مسافران انجام و به هریک از مسافران یک شاخه گل و یک هدیه از صنایع دستی ایرانی اهدا شد.

مسافران ایرباس ۳۲۱ دوحه – زاگرب که از ملیت های مختلف حضور داشتند ، با خاطره ای خوش و ماندگار و با بدرقه مسوولین فرودگاه تهران را به مقصد خود ترک کردند.

۶۸۸/ ۶۹۹/ ۶۷۵

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.