هوای تازه برای ایرانسل و ام تی ان، چراغ سبز آمریکا به MTN برای رفع حساب مسدود شده ۴۵۰ میلیون دلاری

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دیپلماسی دولت روحانی، ایرانسل و ام تی ان را متحول کرد

به دنبال روی کار آمدن دولت حسن روحانی، و بهبود روند مذاکرات ایران و کشورهای غربی و گفت وگوهایی که بین روسای جمهور، وزرای خارجه و کارشناسان و مدیران ایران و آمریکا صورت گرفته، بعضی محدودیت های مالی در حال برطرف شدن است و آمریکا بعضی حساب ها و دارایی های مسدود شده شرکت هایی که با ایران مشارکت دارند را آزاد خواهد کرد

خبراقتصادی: مدیران کمپانی ام تی ان آفریقای جنوبی با توجه به پالس هائی که از سوی دولت آمریکا دریافت کرده اند امیدوارند که مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار آنها که برای مشارکت در پروژه تلفن همراه ایرانسل از سوی وزارت خزانه داری آمریکا مسدود شده است به زودی آزاد شود.

به دنبال روی کار آمدن دولت حسن روحانی، و بهبود روند مذاکرات ایران و کشورهای غربی و گفت وگوهایی که بین روسای جمهور، وزرای خارجه و کارشناسان و مدیران ایران و آمریکا صورت گرفته، بعضی محدودیت های مالی در حال برطرف شدن است و آمریکا بعضی حساب ها و دارایی های مسدود شده شرکت هایی که با ایران مشارکت دارند را آزاد خواهد کرد و حتی پیش بینی می گردد که دارایی های مسدود شده خود ایران در آمریکا و درآمد فروش نفت و… در ماه های آینده آزاد شود.

برخی کارشناسان نیز گفته اند که آمریکا، فرصت ها و تخفیف های بیشتری را برای شرکت های بین المللی همکار با ایران اعلام خواهد کرد که سبب کاهش رکود معاملات، و بازشدن فضای کسب وکار بهتر برای شرکت های ایرانی و شرکت های بین المللی خواهد شد.

به گزارش « بیزینس ریپورت » آقای نیک کرشاو سخنگوی اپراتور کمپانی ام تی ان روز قبل گفته است که حساب های کمپانی ام تی ان در اواخر سال قبل به سبب تحریم های واشنگتن علیه ایران مسدود شده بود.
 او می گوید:  مهمترین اولویت ما این است که خود را با قوانین تحریمی تطبیق بدهیم تا همه چیز در جای خود قرار گیرد. و این ارزش بسیاری در همکاری ها و تجارت ما دارد که در آینده، تمامی موارد به درستی اجراء‌ شود و همه چیز در سر جای خود باشد.

کمپانی ام تی ان آفریقای جنوبی ۴۹ درصد از سهام کمپانی ایران سل را در اختیار دارد.

آقای «کرشاو»‌می گوید که از این مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار که آنها به سبب تحریم های آمریکایی نمی توانند خارج کنند مبلغی در حدود ۱۲۰ میلیون دلار متعلق به سهامداران است و بقیه مبلغ به صورت قرض از کمپانی های دیگر آفریقای جنوبی تامین شده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.