هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد

فروردین ۱۴۰۳

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون روی عدد ۲۰۰ همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد.


مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون روی عدد ۲۰۰ همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، یوسف رشیدی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران،دیروز از میزان تمام آلاینده ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن و دی اکسید گوگرد نسبت به روز قبل در همین ساعت کاسته شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.

به گفته وی، ایستگاه های پارک قائم و شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون آلوده ترین مناطق تهران است .
رشیدی اعلام کرد:  انتظار می­رود شاخص کیفیت هوا تا  ظهر در  شرایط نا سالم برای گروه­های حساس باقی بماند.

به گفته وی، اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط  ناسالم برای گروه­های حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در اشخاص حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در اشخاص مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و اشخاص مسن و بنابراین پیشنهاد می گردد درشرایط ناسالم برای گروه­های حساس اشخاص مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش داد.

وی تصریح کرد: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف و گاهی وزش باد در پایتخت است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.