هوای پاک برای مردم تهران به رویا تبدیل شده است / آلودگی هوا در کشورهای پیشرفته اولویت اول و در کشورما اولویت آخر است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در آستانه جشنواره ترافیک و رسانه:

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: به دلیل بی ­توجهی برخی مسئولان به عوامل موثر در کاهش آلودگی هوای تهران، داشتن تنفس در هوای پاک برای شهروندان این کلان شهر به یک رویا تبدیل شده است.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر یوسف رشیدی افزود: در حالی که موضوع آلودگی هوا در کشورهای پیشرفته و حتی در برخی کشورهای در حال توسعه اولویت اول آن­هاست، در کشور ما اساساً موضوعی با این درجه از اهمیت در اولویت قرار ندارد و می­توان گفت در اولویت آخر است.
وی با تاکید بر ضرورت ورود رسانه­ ها به این موضوع مهم، اظهار کرد: اگر خبرنگاران به بحث آلودگی هوا کمک نکنند این بحث فراموش شده و به حاشیه رانده می­شود و تا آلان نیز پیگیری مطالبات مردم در این بخش از سوی رسانه­ها مهم­ترین دلیل فشار افکار عمومی بوده است.
دکتر رشیدی از فشار افکار عمومی به عنوان یک اهرم اجرایی قوی در موضوع آلودگی هوا نام برد و تصریح کرد: رسانه­ها با ایجاد بخش­های ویژه و با استفاده از خبرنگارانی که علاوه بر قلم و نگارش مناسب، شناخت و تخصص مناسبی نیز در این موضوع دارند در تحلیل و تفسیر اخبار و اطلاعات مربوطه و انتقال واقعیات موجود به مردم قوی­تر عمل کنند.
 وی با اعلام این که خبرنگاران در حوزه آلودگی هوا تا کنون بسیار خوب عمل کرده­اند، اضافه کرد: پوشش خبری اخبار مربوط به موضوع آلودگی هوا مهم­ترین دلیل آگاهی مردم از این موضوع مهم است که به صورت مستقیم با زندگی روزانه و سلامت تک تک شهروندان سر و کار دارد.
دکتر رشیدی در پایان خاطرنشان کرد: با فرا رسیدن فصل پاییز و سرد شدن هوای پایتخت با دیگر شاهد بروز پدیده اینورژن (وارونگی دما) در جو خواهیم بود که عامل تجمع و تشدید آلودگی هوا خواهد بود و هم­زمانی معنادار این پدیده جوی با مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه در ۱۴ آبان، تاکیدی بر ضرورت توجه بیشتر رسانه­ها به موضوع آلودگی هواست. /ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.