هوای پایتخت ناسالم است/گرد و خاک برای استان های شرقی

یوسف رشیدی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت آلاینده های منو اکسید کربن و دی اکسید گوگرد نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته و بر میزان غلظت آلاینده های ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر ازدو و نیم میکرون افزوده شده است. همچنین در میزان غلظت آلاینده ازن تغییری مشاهده نمی شود.

به گفته وی، در حال حاضر آلاینده منو اکسید کربن با ۱۸ واحد کاهش نسبت به روز گذشته روی عدد ۳۰، آلاینده ازن مانند روز گذشته روی عدد ۴۳، آلاینده دی اکسید گوگرد با ۵ واحد کاهش روی عدد ۲۷ ایستاده است.

رشیدی همچنین گفت: آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون با ۳۰ واحد افزایش نسبت به روز گذشته روی عدد ۱۲۱ و آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با ۱۸ واحد افزایش روی عددد ۷۸ قرار گرفته است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در حال حاضر فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم است .

وی افزود: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی نیمه ابری و در اوایل شب در ارتفاعات ابری همراه با بارش و وزش باد است به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم رای گرو ههای حساس باقی بماند.

 

گرد و خاک در راه است

همچنین مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده وزش باد در استان های سمنان، اصفهان، خوزستان، بوشهر و استان های شرق کشور قابل توجه بوده و در برخی نقاط به ویژه در شرق کشور سبب ایجاد گرد و خاک می شود.

عبدالرضا امیدوار شهری به مهر گفت: نقشه های پیش یابی نشان می دهد که در سه روز آینده با استقرار بارش های سطحی دریا به خشکی در سواحل شمالی، به تناوب دامنه های البرز به ویژه سمت شمالی آن شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که پیش بینی می شود بارش در مناطق شرقی استان گلستان و ارتفاعات میانی البرز در استان مازندران طی امشب از شدت بیشتری برخوردار شود.

به گفته وی، همچنین در این مدت وزش باد در استان های سمنان، اصفهان، خوزستان، بوشهر و استان های شرق کشور قابل توجه بوده و در برخی نقاط به ویژه در شرق کشور سبب ایجاد گرد و خاک می شود.

امیدوار اظهار داشت: طی امروز و با شدت کمتر فردا به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از عصر امروز و اوایل شب به سبب افزایش مقدار بارش، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی دور از انتظار نیست.

وی افزود: فردا آسمان تهران صاف در برخی نقاط نیمه ابری گاهی همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

۴۷۲۳۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.