هوا گرم می‌شود

جام جم آنلاین: طی روزهای گذشته بارش‌های دل‌انگیز بهاری از سمت شمال غرب و سواحل دریای خزر شروع شد و بتدریج مناطق گسترده‌تری از میهن را فراگرفت حتی دیروز در آخرین روز از فصل بهار هم هنوز بارش‌ها ادامه داشت و برخلاف سال‌های گذشته، تابستانی که اینک فرا رسیده است به هیچ وجه حس نشد! با این حال از امروز به بعد روند افزایشی دما شروع می‌شود.

دیروز: روز گذشته، در ساعات بعدازظهر تا شب در شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز، دامنه‌های شرقی زاگرس، مرکز، شمال شرق، مناطقی از شرق و ارتفاعات جنوب شرق، رشد ابر، رگبار، رعد و برق، وزش باد و در برخی نقاط تگرگ را شاهد بودیم. همچنین دیروز کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق میهن رخ داد. در جنوب غرب و غرب نیز گرد و غبار به صورت رقیق‌تر از روزهای گذشته ادامه داشت.

امروز: امروز انتظار داریم از میزان بارش‌ها در کشور کاسته شود، اما در ساعاتی از شبانه‌روز و به صورت محلی در مناطقی که از آنها یاد کردیم، بخصوص در شمال شرق، بارش‌ها تکرار شود. همچنین امروز در بیشتر مناطق هوا گرم‌تر از دیروز خواهد شد. وزش باد و گرد و خاک نیز در غرب، جنوب غرب، شرق و جنوب شرق ادامه خواهد یافت.

آینده‌نگری: به نظر می‌رسد تا اوایل هفته آینده دمای هوا در بیشتر مناطق کشور و بخصوص در نیمه شمالی و شرقی افزایش محسوس داشته باشد؛ اما از اوایل هفته آینده بار دیگر امواج ناپایدار سبب بارش‌هایی در نیمه شمالی می‌شود. حضور این امواج اگرچه برای سایر مناطق کشور بارشی ندارد، اما از گرم شدن بیشتر هوا جلوگیری می‌کند.

احسان مرادی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.