هوره به روح شهیدان تقدیم شد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

در دومین روز جشنواره موسیقی مقاومت

آواز ˝هوره˝ با همراهی ˝شمشال˝(سازی شبیه به نی) به روح شهیدان دوران دفاع مقدس تقدیم شد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت، یکی از گروه هایی که در دومین روز از جشنواره موسیقی مقاومت به روی صحنه رفت، گروه آوای کرمانشاه با خوانندگی حسین صفامنش بود. حسین صفامنش از خواننده های مطرح موسیقی لری و کردی است که در این دوره از جشنواره موسیقی مقاومت حضور دارد.

صفامنش پس از اجرا در بخش موسیقی ایرانی جشنواره، در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره موسیقی مقاومت گفت: ما از غرب کشور آمدیم و باید اصالت های موسیقی غرب کشور را حفظ می کردیم، به همین سبب چه در موسیقی و چه در اِلمان های موجود سعی در حفظ اصالت ها داشتیم.

وی دربارهٔ قطعاتی که در این اجرا نواخته شد، اظهار کرد: قطعاتی که اجرا کردیم از موسیقی فولکلوریک بود که بخش اولش “هوره” بود، که نوعی مرثیه خوانی است. آواز “هوره” را با همراهی “شمشال”(سازی شبیه به نی) نواختیم که این آواز غم انگیز را به روح شهیدان تقدیم کردیم.

صفامنش ادامه داد: در قسمت های بعدی هم چند تصنیف با ریتم های متفاوت و با زبان کردی کلهری، جافی و کردی منطقه اورامان اجرا کردیم که در انتخاب این قطعات بر تنوع و صلابت قطعات تاکید داشتیم.

این خواننده با ارائه توضیحاتی دربارهٔ اعضای گروه گفت: اعضای گروه آوای کرمانشاه به سرپرستی علی احمدی، همه از موزیسین ها و نوازنده های تحصیل کرده می باشند که قطعات را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند.

وی در پایان گفت: اولین تجربه ما در جشنواره موسیقی مقاومت بود و بسیار از این حضور راضی هستیم، هر چند سالنی که برای ما در نظر گرفته بودند کوچک بود.

پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی مقاومت با حضور گروه‌های داخلی و خارجی، در سبک‌های مختلف موسیقایی از روز ۲۳ تا ۲۶ مردادماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ جشنواره موسیقی مقاومت به آدرس defencemusic.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.