هوشمندسازی خدمات راهداری زمستانی در فارس

اداره کل راه و شهرسازی استان فارس در نظر دارد با کمک محققین و پژوهشگران خدمات راهداری زمستانی در استان را هوشمند کند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، عشایری در نشستی مشترک که با حضور کارشناسانی از اداره کل هواشناسی و چند متخصص برگزار شده بود با بیان مطلب فوق گفت : داشتن اطلاعات جوی دقیق در نقاط مختلف باعث می شود اقدامات پیشگیرانه ای ترتیب داده شود که این موضوع سبب ایمنی بیشتر راه های استان می شود.
قائم مقام وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با اعلام این خبر که ایستگاه های خودکار جاده ای در برخی از نقاط استان در حال راه اندازی هستند افزود : آنچه که در حوزه هواشناسی جاده ای در حوزه تخصصی نیاز داریم حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات راهداری زمستانی در استان فارس است و در مراحل بعدی تصمیم داریم مجموعه وزارت راه و شهرسازی را ترغیب به این امر کنیم.
عشایری ادامه داد: در نظر داریم سیستم هواشناسی جاده ای به صورت اتوماتیک خبررسانی کند و با ارتباط با دستگاه های نمک پاش و آب نمک پاش که اطلاعات را دریافت می کنند اقدامات راهداری به صورت خودکار و هوشمند انجام شود.
وی با بیان این که در فارس نزدیک به ۴ الی ۵ نقطه برف گیر داریم اظهار داشت: اگر سیستم های هوشمند هواشناسیجاده ای را در این نقاط نصب کنیم و تعداد ایستگاه هایمان را افزایش دهیم خیلی راحت می توانیم با اطلاعاتی که به دست می آید اقدامات پیشگیرانه ای را انجام بدهیم و تردد ها را در ماه های پر بارش آسان تر سازیم.
عشایری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام حمایت کامل از تولیدات داخل و محققین کشورمان تاکید کرد: با توجه به این که در سال حمایت از تولید ملی قرار داریم و کشور ما نیز در شرایط تحریم است باید از پژوهشگران کشورمان که دستاوردهای ارزشمندی در زمینه های مختلفی دارند حمایت کنیم.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.