هوندا هیدروژنی در لس​آنجلس+تصویر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 هوندا هیدروژنی در لس​آنجلس+تصویر

هوندا هیدروژنی در لس​آنجلس+تصویر

ممتازنیوز: هوندا در نمایشگاه لس آنجلس از خودروی هیدروژنی شبیه به فضا پیما رونمایی کرد. در این نمایشگاه هوندا میزان استقبال از چنین سبک طراحی را می سنجد.

به گزارش ممتازنیوز، خودروی مفهومی FCEV هوندا که در نمایشگاه لس آنجلس امسال به نمایش در آمده از سال ۲۰۲۴ در ژاپن و ایالات متحده به بازار می آید و بعد هم به اروپا می رود. نوآوری هوندا در این خودرو فقط موضوع مصرف سوخت آن نیست بلکه استایلی از بدنه خودرو است که باب جدیدی را در طراحی خودروهای آتی خواهد گشود. خود طراحان هوندا هم از عبارت «پتانسیل جدید در طراحی» از آن یاد کرده اند.
این خودروی هیدروژنی با پیل سوختی ۱۰۰ کیلوواتی با هر بار سوخت گیری ۳۰۰ مایل (۴۸۰ کیلومتر) می پیماید. سوخت گیری آن هم فقط ۳ دقیقه طول می کشد. پیل سوختی این خودروی مفهومی نسبت به هوندا FCX Clarity از لحاظ دانسیته ۶۰ درصد بهبود پیدا کرده و به ۳kW/L رسیده است.
در حال حاضر در سراسر ایالات متحده فقط ۱۰ جایگاه عمومی سوخت گیری هیدروژن وجود دارد. اما هر چه خودروسازان بیشتر خودروی هیدروژنی تولید کنند و هر چه مردم بیشتر رغبت نشان دهند سرمایه گذاران هم جایگاه های بیشتری احداث می کنند. واقعیت این است ک دیر یا زود باید فکری برای جایگزینی بنزین به عنوان سوخت خودرو کرد.
این خودروی که هنوز در حد طراحی و در اصطلاح مفهومی است زمانی جواز تولید انبوه را پیدا می کند که آمارها و برآوردها هوندا را متقاعد کند که به اندازه هزینه انبوه سازی مشتری خواهد داشت.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.