هویت یکی از حمله‌کنندگان به سفارت ایران فاش شد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
یک خبرگزاری لبنانی هویت یکی از حمله‌کنندگان به سفارت ایران در بیروت را فاش کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری ال‌بی‌سی‌آی لبنان هویت یکی از اشخاصی که به سفارت ایران در بیروت حمله انتحاری کرده بودند را فاش کرد.

این خبرگزاری نوشته معین ابو داهر یکی از حمله‌کنندگان انتحاری است که به سفارت ایران در بیروت حمله کرد.

وی اهل شهر صیدون، سومین شهر بزرگ لبنان و از اشخاص نزدیک به شیخ احمد الاسیر، از سلفی‌های مخالف ایران و حزب الله معرفی شده است.

منابع آگاه به این خبرگزاری لبنانی گفته‌اند که پدر معین ابوداهر (عدنان ابوداهر) پس از وقوع انفجار عکس پسرش را شناسایی کرده و راهی وزارت دفاع شده است.

پدر این فرد مظنون به حمله انتحاری بیروت گفته که دو ماه خبری از پسرش نبوده است و او چند روز قبل از وقوع انفجار از سوریه با او تماس گرفته است.

این منابع تصریح کرده‌اند در حال حاضر آزمایش‌های ژنتیک برای شناسایی جسد معین ابوداهر و اثبات ادعاهای پدرش در حال انجام است.

دست کم ۲۳ نفر از جمله حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران و همچنین همسر یک دیپلمات ایرانی دیگر بر اثر انفجارهای روز سه شنبه (۲۸ آبان) در مقابل سفارت ایران در منطقه جناح بیروت، جان خود را از دست داده و همچنین بیش از ۱۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش‌ها، انفجار نخست زمانی رخ داد که یک بمب گذار در مقابل دروازه سفارت بمب خود را منفجر کرد و بعد از آن نیز در فاصله چند متری از سفارت خودرویی بمب گذاری شده منفجر شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.