هو شدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مجمع ملی جمهوری خواهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنگاه خبری رآاستوری سه شنبه شب و در اولین روز مجمع ملی جمهوری خواهان تعدادی از حاضرین در مراسم جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند.

جان بینر یکی از سیاستمداران کلیدی حزب جمهوری خواه است که توسط هم حزبی های حامی رن پال در مجمع ملی جمهوری خواهان هو شد.

جان بینر به دنبال تصویب قوانینی است که نامزد شدن افراد را در قالبی خارج از قالب حزب برای شرکت در رقابت ریاست جمهوری آمریکا سخت تر خواهد کرد.

بینر که سرسختانه به دنبال تصویب این قوانین است شب گذشته در حالی که یکی از سخنرانان اصلی مجمع بود توسط حامیان رن پال هو شد.

در مراسم شب گذشته هنگامی که بینر اعلام کرد قوانین مربوط به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری باید بر اساس اصول حزب باشد و از تصویب این قوانین خبر داد، حامیان رن پال با سر دادن شعار “ننگ بر تو” اعتراض خود را به این قوانین اعلام کردند.

رن پال که امسال در قالبی خارج از قالب سنتی حزب جمهوری خواه نامزد ریاست جمهوری آمریکا شده است، با وجود فعالیت فردی و عدم برخورداری از امکانات حزبی، محبوبیت قابل توجهی در میان رای دهندگان آمریکایی برای خود دست و پا کرده است.

او سیاست های سرمایه داری جمهوری خواهان را رد می کند و به شدت مخالف جنگ عراق و افغانستان بوده است. پال هم اکنون از معدود سیاستمداران بانفوذ آمریکایی است که مخالف اقدام نظامی علیه ایران است.

مسئولان برگزاری مجمع ملی جمهوری خواهان با یک پیش شرط از پال خواسته بودند در مجمع سخنرانی کند. اما رن پال از سخنرانی در مجمع بر اساس آن پیش شرط سر باز زده بود. مجمع از پال خواسته بود در سخنرانی خود از رامنی حمایت کند.

رن پال در یک مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده بود “به طور کامل” از رامنی حمایت نخواهد کرد و در مصاحبه ای دیگر با شبکه فاکس نیوز اعلام کرده بود مطمئن نیست که به رامنی رای می دهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.