هیئت داوران آثار چهارمین جشنواره بین‌المللی اتحاد آغاز به کار کرد

سینماپرس-گروه تلویزیون:کمیته‌های داوری آثار چهارمین جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون‌های اسلامی(جشنواره بین‌المللی اتحاد) به منظور تعیین برترین تولیدات رسانه‌ای شبکه‌های اسلامی آغاز به کار کردند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، پس از پایان کار کمیته‌های انتخاب آثار رادیویی و تلویزیونی، داوران بررسی آثار راه یافته به مرحله پایانی را در دستور کار خود قرار دادند که از مجموع ۴۰۱ اثر تلویزیونی رسیده به دفتر این دبیرخانه، ۱۰۰ اثر در مرحله اول، توسط کارشناسان انتخاب و به مرحله پایانی راه یافتند. همچنین از ۲۹۹ اثر رادیویی شرکت کننده، ۷۵ اثر برای رقابت در مرحله پایانی انتخاب شدند.

براین اساس، ریاست هیئت داوران آثار تلویزیونی این دوره را «محمد مهدی سنایی نیک» تهیه کننده تلویزیون بر عهده دارد و «علی الضاهر» مدیر مؤسسه فرهنگی هنری رسالات لبنان، «خالد شو‌کات» مدیر جشنواره فیلم‌های عربی «رتردام» از کشور تونس، «راشید آنارال» کارگردان ترکیه‌ای وی را در کمیته داوران یاری می کنند.

کارشناسان ویژه برنامه‌های نمایشی چهارمین جشنواره اتحاد نیز «جمال شورجه» از فیلمساز و «علیرضا سجادپور» معاون امور فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی هستند و «دکتر حسن عابدینی»، مدیر کل اخبار خارجی صدا و سیما نیز به عنوان کارشناس ویژه برنامه های خبری معرفی شده است.

همچنین در فهرست اسامی دست اندرکاران کمیته آثار رادیویی جشنواره نام «ولی اله قره قانی»، مدیر رادیو ژاپنی معاونت برونمرزی صدا و سیما به عنوان مسئول کمیته و همچنین «عبدالغنی بستانی» از مدیران اسبق صدا و سیما و کارشناس رادیو عربی ، «سیامک کاکایی» مدیر رادیو کردی معاونت برون مرزی صدا و سیما و «بهرام رحمانی» کارشناس با سابقه جشنواره‌های رادیو از کشور ایران به عنوان اعضای هیئت انتخاب دیده می‌شود که پس از گزینش اولیه، بررسی نهایی را به داورانی از کشورهای ایران، لبنان و افغانستان سپردند.

از میان موسسات و شبکه‌های ایرانی عضو اتحادیه، شبکه‌های اول تا چهارم سیما، شبکه قرآن، شبکه‌های جهانی سحر، جام جم، الکوثر، پرس‌تی‌وی، مراکز صدا و سیمای استان‌ها، مرکز پویانمایی صبا، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سیما فیلم در بخش آثار تلویزیونی جشنواره شرکت دارند.

علاوه بر شبکه‌های ایرانی، شبکه‌هایی از دیگر کشورهای اسلامی عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از جمله شبکه‌هایی از افغانستان، فلسطین، لبنان، ترکیه و عراق نظیر المنار، هلال‌تی‌وی، العهد، طه، فلسطین الیوم، آفاق، راه فردا، تمدن، نور، ایمان، قدس و.. برنامه‌های منتخب خود را در بخش آثارتلویزیونی در اختیار کمیته انتخاب آثار جشنواره گذاشته‌اند.

همچنین رادیوهایی از ایران، آثار برگزیده خود را برای رقابت در این جشنواره به دبیرخانه سومین جشنواره رادیو و تلویزیون‌ها ارسال کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تعدادی از رادیوهای برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نیز تعدادی از رادیوهای مراکز استان‌ها و رادیو معارف قم و بیش از بیست شبکه رادیویی غیر ایرانی اشاره کرد.
مهلت ارسال آثار به این رویداد فرهنگی جهان اسلام، یک شهریور به پایان رسیده و با توجه به نزدیک بودن زمان اختتامیه، به زودی بهترین آثار در بخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی مشخص خواهند شد.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و بیش از ۱۹۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی اسلامی در سراسر جهان را در برمی‌گیرد، مراسم اختتامیه سومین جشنواره تولیدات اعضای این تشکل رسانه‌ای جهان اسلام را همزمان با پنجمین اجلاس مجمع عمومی مدیران شبکه‌های عضو و سومین بازار فیلم اسلامی، از چهارم تا ششم مهرماه سال جاری، در تهران برگزار می‌کند.

گفتنی است، اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی به منظور پشتیبانی از جریان اسلام ناب در سراسر جهان با استفاده از ابزارهای فرهنگی و ارتباطی، برقراری ارتباط میان نخبگان و اندیشمندان اسلامی از یکسو و توده‌های مسلمان و انقلابی از سوی دیگر و مقابله با تبلیغات مسموم دشمنان اسلام و با هدف هماهنگ کردن رادیوها، تلویزیون ها و مؤسسات رسانه‌ای و ایجاد یک بلوک رسانه‌ای منسجم، فعال و روزآمد با ابتکار تعدادی از شبکه‌ها و مؤسسات رسانه‌ای در سال ۱۳۸۶ تشکیل شده است.

مجموعه‌های عضو این اتحادیه از میان رادیوها، تلویزیون ها و مؤسسات رسانه‌ای که در چارچوب اسلام ناب محمدی(ص) فعالیت می‌کنند، انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/ع.ت ـ ب.ب

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۷۶۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.