هیوندای به اهداف صادراتی خود نمی رسد !

مدیر اجرایی شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی اعلام کرد این شرکت به سبب اعتصاب کارگرانش و در نتیجه اختلال در تولید ممکن است نتواند به اهداف صادراتی خود در ماه آینده دست یابد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزی خبر، کارگران کارخانه های هیوندای در کره جنوبی – که نیمی از خودروهایش را برای عرضه در بازارهای جهانی تولید می کند ماه گذشته اعتصاب کردند. آنها ماه گذشته پنج روز و در ماه اوت بیست و یک روز از انجام اضافه کار خودداری کردند. این اعتصاب نخستین اعتصاب کارگران هیوندای طی چهار سال محسوب می شود.

مدیر اجرایی هیوندای که خواست نامش فاش نشود، گفت به همین سبب این شرکت همچنین ممکن است از رسیدن به اهداف مورد نظر خود برای فروش در بازار داخلی در ماه اوت نیز باز بماند.

شرکت هیوندای پانزده درصد از بازار تولید خودروهای مورد استفاده در کره جنوبی را در اختیار دارد.

اما بر اساس مبنای سالانه، شرکت هیوندای به همراه شرکت تابعه خود کیا موتورز قادر خواهند بود به اهداف فروش در سال دو هزار و دوزاده دست یابند زیرا با کار بیشتر در اواخر امسال می توانند کم شدن تولیدات خود را جبران کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، مدیر اجرایی هیوندای بدون اشاره به کاهش دقیق تولیدات این شرکت گفت:« این اعتصاب همچنین به کاهش موقتی فروش خودروها در ماه اوت و سپتامبر منجر خواهد شد .»

او همچنین از اشاره به اهداف فروش خودروهای شرکت هیوندای در داخل و خارج از کره جنوبی در ماه های اوت و سپتامبر اشاره نکرد.

اعتصاب کارگران هیوندای همچنین منجر به کاهش تولید هفتاد و چهار هزار و ششصد و هجده خودرو در به ارزش یک میلیارد و سیصد و شصت میلیون دلار تا روز سه شنبه شد. آخرین اعتصاب گسترده کارگران در شرکت هیوندایی به سال دو هزار و شش باز می گردد.

اتحادیه هیوندای روز چهارشنبه نیز اعتصاب دیگری را ترتیب خواهد داد. کارگران هیوندای خواستار افزایش حقوق خود هستند.

مقامات شرکت هیوندای پیشتر اعلام کردند به سبب اعتصاب صادرات خودروهای این شرکت به آمریکا در ماه ژوئیه و در مقایسه با ماه قبل از آن بیست و پنج درصد  کاهش یافت./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.