هیچ قدرتی حق تصمیم‌گیری در مورد جزایر سه‌گانه ایرانی را ندارد

۱۰م دیماه ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جزایر سه‌گانه از حقوق لاینفک جمهوری اسلامی است و هیچ منبع قدرتی حق تصمیم گیری راجع به این قسمت از سرزمین ایران را ندارد.

محمدرضا محسن ثانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس پیرامون ادعای دوباره نسبت به جزایر سه گانه ایرانی گفت: این گونه بیانیه‌ها و اقدامات در ارتباط با جزایر سه گانه ایرانی از سوی کشورهای عربی بسیار صورت گرفته ولی حقانیت کشورمان در حاکمیت جزایر بر دنیا پنهان نیست.
 
وی در ادامه تصریح کرد: هرزمان در منطقه بحرانی روی می‌‌دهد کشورهای شورای خلیج فارس برای منحرف کردن اذهان عمومی از حربه جزایر سه‌گانه استفاده می‌کنند واین‌بار نیز با تحرکات مجدد آل خلیفه دوباره این ادعا مطرح شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت ۹۱ بیان کرد: در حال حاضر در منطقه شاهد برگزاری رزمایش ولایت ۹۱ هستیم که در رسانه‌های غربی و منطقه قدرت ایران را به وضوح به نمایش گذاشته است.
 
محسن ثانی در پایان ادعای کشورهای عربی پیرامون ادعای خود در دادگاه لاهه را بی‌پایه خواند و خاطرنشان کرد: چنین مسئله‌ای قابل طرح در دادگاه بین‌المللی نیست چرا که این جزایر از حقوق لاینفک جمهوری اسلامی است و هیچ منبع قدرتی حق تصمیم گیری راجع به این قسمت از سرزمین ایران را ندارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.