هکرها از ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی هم نمی‌گذرند

۲۶فروردین۱۳،  فاوانیوز :هکرها می‌توانند از ایستگاه‌های آسیب‌ پذیر شارژ خودروهای برقی برای آسیب زدن به این خودروها و ممانعت از شارژ شدن آنها سوءاستفاده کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران ، محققان حاضر در کنفرانس امنیتی Hack in the Box در شهر آمستردام هلند می گویند خودروهای برقی و سیستم های شارژ آنها هنوز دوران ابتدایی تولید خود را می گذرانند و بسیار مبتدیانه طراحی می شوند، اما پیش بینی می گردد که ظرف ۱۰ سال آینده به ابزاری متداول برای مسافرت مبدل شوند.

به اعتقاد این محققان اگر چنین اتفاقی بیفتد باید سیستم های شارژ خودرو در شهرهای مختلف جهان نصب شوند تا مالکان خودروهای برقی بتوانند آنها را شارژ کنند. در عین حال باید این سیستم ها دارای امنیتی کافی باشند تا از سواستفاده هکرها جلوگیری شود.

در حال حاضر برنامه هایی برای نصب سیستم های شارژ هوشمند برای خودروهای برقی در جریان است و محققان امنیتی معتقدند باید در زمینه طراحی این سیستم ها با متخصصان امنیت آی تی هماهنگی شود تا از آسیب وارد شدن به خودروهای برقی توسط هکرها از این طریق جلوگیری شود.

بررسی های اولیه نشان داده اتصال این سیستم های شارژ هوشمند به ایستگاه های برق در صورت بی توجهی به نکات امنیتی مساله ای فوق العاده خطرناک خواهد بود.
فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.