هکرها حساب‌بانک‌ها را نشانه رفتن

خبرگزاری‌ها- نتایج یک بررسی امنیتی نشان می دهد یک باند تبهکار بین المللی در حال برنامه‌ریزی برای حمله به حساب‌های بانکی آنلاین هزاران نفر و سرقت پول هستند.

موسسه امنیتی RSA که این تحقیق را انجام داده می گوید بسیاری از مشتریان بانکی در آمریکا در معرض این حملات قرار خواهند گرفت. تعداد بانک های هدف این گروه حدود ۳۰ بانک تخمین زده شده است.

کارشناسان RSA می گویند اطلاعات آنها نشان می دهد که هکرها قصد دارند با سوءاستفاده از یک تروجان به رایانه های کاربران نفوذ کرده و پس از کنترل آنها زمینه را برای انتقال غیرمجاز پول از حساب های بانکی مردم به حساب های بانکی متعلق به خود فراهم آورند.

اگر چنین حمله ای واقعاً اتفاق بیفتد یکی از بی سابقه ترین حملات سایبری بر ضد بانک ها در تاریخ رخ داده است. هکرها تاکنون حدود ۱۰۰ رایانه را برای طراحی شبکه بوت نت مورد نیاز برای این کار در خدمت گرفته اند که هر یک از آنها می توانند برای تعداد قابل توجی مشترک حساب های بانکی مشکل ایجاد کنند.

در هفته های گذشته هم چند بانک مشهور آمریکایی مانند JP Morgan Chase، Bank of America، Citigroup و Wells Fargo نیز مورد حملات مشابه قرار گرفته بودند. با توجه به وسعت و پیچیدگی این حملات هنوز عاملان اصلی آن شناسایی نشده اند.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.