هکرها ۱.۵ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۲ به جیب زدند

۲۱م دیماه ،

فاوانیوز: بررسی نهادهای قضایی و اطلاعاتی اتحادیه اروپا نشان می دهد که این دزدان با سرقت اطلاعات کارت های اعتباری مبالغ ذخیره شده در حساب های کاربران را به سرقت می برند یا از آنها برای خرید الکترونیک استفاده می کنند.
 
باندهای تبهکار توانستند در سال ۲۰۱۲ با هک کردن میلیونها کارت اعتباری بیش از ۱.۵ میلیارد پوند به جیب بزنند.

به گزارش فاوانیوز به نقل از افتانا؛ بررسی نهادهای قضایی و اطلاعاتی اتحادیه اروپا نشان می دهد که این دزدان با سرقت اطلاعات کارت های اعتباری مبالغ ذخیره شده در حساب های کاربران را به سرقت می برند یا از آنها برای خرید الکترونیک استفاده می کنند.

یکی از عوامل گسترش این پدیده هک شدن دیتابیس های شرکت های بزرگ صادرکننده این کارتهاست که اکثرا در آمریکا واقع می باشند. این شرکت ها با بی توجهی به ایمن سازی سرورها و شبکه های رایانه ای خود به هکرها امکان می دهند تا اطلاعات بانکی میلیون ها نفر را سرقت کنند.

این اطلاعات خالی کردن حساب های اشخاص حتی بدون دسترسی فیزیکی به کارت های آنها را ممکن کرده و انجام خریدهای اینترنتی را توسط هکرها تسهیل می کند.

علیرغم افزایش صدور کارت های اعتباری روند کلاهبرداری با سوءاستفاده از کارت های یاد شده کاهش یافته که سبب اصلی آن افزایش امنیت این کارت ها و استفاده از تراشه های امنیتی و همین طور دستگاه های کارت خوان پیشرفته تر است که استفاده از آنها در سرتاسر خاک اروپا الزامی شده است.

با این حال دستگاه های ناایمن کارت خوان در کشورهایی مانند روسیه، برزیل و مکزیک کماکان برای شهروندان این کشورها و دیگر کشورها مشکل می آفرینند و همکاری گسترده بین المللی برای به روزرسانی آنها ضروری است.

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.