هکر واحد مرکزی خبر اعتراف کرد

۲۲ آبان ،

سرهنگ غلامرضا حسینی – رئیس فتای خراسان جنوبی – درباره جزئیات این پرونده گفت: یکی از ماموریت های پلیس فتا شناسایی هکرهایی است که به صورت عمدی اقدام به ضربه زدن به اشخاص یا پایگاه اینترنتی ها می کنند. بر این اساس هکرها به چهار گروه هکرهای سفید، خاکستری، سیاه و صورتی تقسیم می شوند.
وی افزود هکرهای سفید فقط به دنبال کنجکاوی می باشند. هکرهای خاکستری منافع خودشان را در نظر می گیرند و هکرهای سیاه به دنبال سوءاستفاده و ضربه زدن می باشند. هکرهای صورتی نیز احساساتی عمل می کنند.
رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی تاکید کرد، در همین جهت چندی پیش ماموران پلیس فتای خراسان جنوبی هنگام پایش پایگاه اینترنتی ها به یک وبلاگ برخوردند که مالک وبلاگ در آن اقدام به آموزش هک کرده بود. بررسی های پلیسی نشان داد وبلاگ متعلق به جوانی ۲۱ ساله دانشجوی رشته کامپیوتر و اهل بیرجند است.
به گزارش تفسیری مهر وی افزود: در ادامه به بررسی فیس بوک متهم پرداخته و دریافتیم او اقدام به پایش ۱۰ پایگاه اینترنتی داخلی و هزار پایگاه اینترنتی خارجی کرده است. یکی از پایگاه اینترنتی های داخلی که از سوی متهم هک شده بود پایگاه اینترنتی واحد مرکزی خبر بود. متهم مدعی شده بود در جهت حمایت از زلزله زدگان آذربایجان شرقی اقدام به هک کردن پایگاه اینترنتی واحد مرکزی خبر کرده است.
سرهنگ حسینی ادامه داد : متهم با دستور قضائی دستگیر شد که در بازجویی ها اعتراف کرد در این مدت فقط برای کنجکاوی اقدام به هک کردن پایگاه اینترنتی ها می کرده است. همچنین برای نشان دادن ضعف سایبری کشورهای اسرائیل، آمریکا و انگلیس اقدام به ورود به پایگاه اینترنتی های این کشورها و پایش اطلاعات آنها می کردم.
این مقام پلیس خاطر نشان کرد، با دستگیری این هکر مشخص شد پلیس تهران نیز در تعقیب او بوده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.