هیأت پارلمانی۱۵ نفره اتحادیه اروپا به تهران سفر می کند

حسین شیخ الاسلام ، مشاور امور بین الملل رئیس مجلس درخصوص سفر هیئت پارلمانی از اتحادیه اروپا به تهران گفت:این هیأت ۱۵ نفره از اروپا قرار است در تاریخ ۲۷ اکتبر مصادف با ۶ آبان به تهران سفر کنند.
وی افزود:هیأت ۱۵ نفزه از ۶ یا ۷کشور اروپایی هستند که اسامی آنها هنوز به صورت دقیق به ما اعلام نشده است اما هیأت اروپایی تا ۲ نوامبر در تهران خواهند بود.
به گفته شیخ الاسلام خانم تاریا کرامبرگ ، از فنلاند و عضو گروه سبزها در پارلمان اروپا رئیس گروه مذاکره کننده است و کشوری که ریاست هیأت را به عهده دارد نیز احتمالا به این دلیل که قبرس رئیس اتحادیه اروپاست این کشور خواهد بود.
وی در گفتگو با مهر تصریح کرد: هیأت ایرانی با عنوان هیأت روابط با پارلمان اروپایی مجلس شورای اسلامی با هیأت اروپایی مذاکره خواهند کرد. کاظم جلالی ، رئیس مرکز پژوهش های مجلس ریاست این هیأت را به عهده دارد و همچنین جواد جهانگیرزاده، عضو هیأت رئیسه، مهدی سنایی ، عضو کمیسیون امنیت ملی ، سیامک مره صدق، عضو کمیسیون بهداشت و فاطمه رهبر ، عضو کمیسیون اصل ۹۰ اعضای این هیأت هستند.
شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: اولین نشست ما با هیأت پارلمانی اروپا در اکتبر ۲۰۰۶ در بروکسل، دومین نشست در دسامبر ۲۰۰۷ در تهران و سومین نشست نیز در نوامبر ۲۰۰۸ در بروکسل بوده است.
وی با اشاره به اینکه نشست تهران در آبان ماه چهارمین نشست این گروه است، در این باره که گفته شده این نشست تا کنون سه بار به لغو شده است ، گفت: این نشست تا کنون لغو نشده بلکه به تعویق افتاده چراکه اصرار از هیأت اروپایی بود و آنها چند بار زمان هایی را تعیین کرده و یا از ایران دعوت کردند که این امکان برای ایران وجود نداشت.
شیخ الاسلام افزود: نظر کارشناسی این بود که ما از هیأت پارلمانی اروپا دعوت کنیم و البته یک بار نیز آنها زمانی را تعیین کرده بود که در جریان شکل گیری مجلس جدید بود و هنوز نماینده ها تثبیت نشده بودند که بتوانیم هیأت مذاکره کننده تعیین کنیم.
/۲۷۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.