«هیئت اروپایی» و «محکومین فتنه» چه چیزهایی در سفارت یونان رد و بدل کردند

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

گزارش از جزئیات جدید یک دیدار غیرمتعارف در تهران

در روز اعطای جایزه در پارلمان اروپا (در سال ۲۰۱۲) جای ۲ محکوم فتنه خالی بود که به نظر می‌رسد با گشاده دستی وزارت امورخارجه و مجلس شورای اسلامی، حالا این جایزه رسما به این ۲ اهدا شده است.

به گزارش حوزه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در حالی که نه وزارت امورخارجه و نه تشریفات مجلس شورای اسلامی هیچ کدام مسئولیت دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا در سفارت یونان در تهران با ۲ تن از محکومین فتنه سال ۸۸ (نسرین ستوده و جعفر پناهی) را بر عهده نمی گیرند، جزییات جدیدی از این دیدار در حال آشکار شدن است.

*به احترام دو فعال حقوق بشر!

بنا بر این گزارش، در این دیدار که عملا اختیار سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آن زیر سئوال رفته است، جایزه «ساخاروف» که در سال ۲۰۱۲ به جعفر پناهی و نسرین ستوده از سوی پارلمان اروپا به خاطر تلاش های آنان در راه اعتلای حقوق بشر! اعطا شده، به این ۲ نفر تحویل داده شد.

در روز اعطای این جایزه در پارلمان اروپا (در سال ۲۰۱۲) جای این ۲ محکوم فتنه خالی بود که به نظر می‌رسد با این گشاده دستی وزارت امورخارجه و مجلس شورای اسلامی، حالا این جایزه رسما به این دو اهدا شده است.

جایزه ساخاروف برای آزادی اندیشه به افتخار آندره ساخاروف دانشمند و مخالف و ناراضی شوروی سابق تحت این عنوان نامگذاری شده، در دسامبر سال ۱۹۸۸ توسط پارلمان اروپا بنیان نهاده شد و البته از سال ۲۰۱۰ با ۵۰هزار یورویی همراه شده است.

*با عشق از زندان اوین برای ریاست هیئت اروپایی

البته این تنها نتیجه این دیدار دو جانبه نیست، بلکه نسرین ستوده نیز هدیه‌ای را به رییس هیئت اعزامی پارلمان اروپا (تاریا کرونبرگ) اهدا می‌کند که وی در نشست خبری خود پس از پایان سفر، آن را با افتخار به خبرنگاران نشان می‌دهد و می‌گوید: «این را ستوده در زندان اوین با دستان خود ساخته است.»

*دیداری خارج از برنامه و دست‌های پشت پرده

نکته‌ای که خانم کرونبرگ در این نشست به آن اذعان می‌کند، این است که این دیدار، خارج از برنامه ریزی رسمی این هیئت صورت گرفته است.

البته کرونبرگ در این نشست خبری به این نکته نیز اشاره می‌کند که این دیدار، مهمترین دیدار این هیئت در تهران! بوده است.

پس لاجرم خارج از برنامه‌ریزی‌های رسمی، لابی‌های پشت پرده نیز صورت گرفته است.

حالا مسئولین وزارت خارجه و مجلس شورای اسلامی باید به این سئوال پاسخ دهند که «این لابی‌ها با کجا و به چه ترتیبی صورت گرفته است؟»

هرچند وزارت خارجه تاکنون حتی از احضار سفیر یونان در تهران برای بررسی این اقدام خارج از عرف نیز خودداری کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.